RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Holland & Barrett
  • Onderwerpen Expansieinnovatieretaildesign
  • Geografie Benelux
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Holland & Barrett brengt huidanalysetool naar winkels

icon
Schoonheid/verzorging11 oktober, 2022

Verschillende winkels van Holland & Barrett krijgen een ‘Health & Happiness Studio’. Een digitale tool maakt er lichaams- of gezichtsscans, waarna een coach gepersonaliseerd advies geeft.

Nood aan persoonlijke aandacht

Holland & Barrett opent op verschillende locaties in Nederland en België een studio waar een toestel lichaams- en huidanalyses kan maken. Daarna kunnen klanten er leefstijl- en verzorgingsadvies met bijbehorend productadvies op maat krijgen. Veel klanten hebben behoefte aan persoonlijke aandacht en advies, merkt de winkelketen.

In de studio kunnen klanten een afspraak boeken over één van drie onderwerpen: vitaliteit, voeding of huid- en haarverzorging. Na een lichaams- of gezichtsscan volgt een gesprek met een gecertificeerde gezondheidscoach van de keten. Na afloop krijgen consumenten de resultaten in een document mee naar huis en kunnen ze eventueel nog een vervolgafspraak boeken.

Huidanalyse maakt opgang

In Nederland zijn er studio’s gezet in winkels in Amsterdam, Rotterdam en Tilburg, in België zijn de vestigingen van Hasselt en op de Meir in Antwerpen uitgerust met de scanner. De consultaties met een coach kunnen ook online, voor wie nog geen studio in de buurt heeft. Gratis zijn de sessies niet, maar het aankoopbedrag wordt na afloop wel omgezet in een waardebon. “Het concept brengt de expertise van Holland & Barrett op het gebied van natuurlijke gezondheid en verzorging dichter bij de klant en laat hen op deze manier ook kennis maken met het assortiment”, aldus de retailer.

Huidanalyse met digitale AI-tools wordt steeds populairder in de retail. Sephora was één van de eersten om klanten in de winkels gezichtsscans aan te bieden. Op basis van die data leert de cosmeticaketen niet alleen zijn klanten kennen, het geeft de retailer de kans om zowel online als offline individueel gepersonaliseerde aanbevelingen te doen. Deze zomer lanceerde ook de Belgische onlineapotheek Newpharma een huidanalysetool op zijn website. De applicatie heeft inmiddels al 140.000 gebruikers.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging16 mei, 2025
    Voeding helpt Holland & Barrett aan groei met dubbele cijfers

    Voor het tweede jaar op rij groeit Holland & Barrett met dubbele cijfers. De retailer dankt die mooie prestatie aan investeringen in digitalisering, winkels en het aanbod huismerken, met name in voeding.

  • icon
    Schoonheid/verzorging15 mei, 2025
    Minder shoppers bij Douglas

    Als gevolg van de wereldwijde economische en politieke onzekerheden lijdt Douglas onder dalende bezoeken in de winkels en online. De retailer neemt maatregelen en verwacht een herstel van de premium beautymarkt.

  • icon
    Schoonheid/verzorging14 mei, 2025
    Parafarmacieketen Medi-Market van start in Nederland

    De Belgische apotheek- en drogisterijketen Medi-Market zet een nieuwe stap in haar Europese expansie: op 21 mei opent de keten haar eerste Nederlandse winkel in Maastricht.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN