RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven AB InBevAVABD MediaCasaCortefieleFarmzHuboInnoJBCnewpharmaPedro del HierroRetail ConceptsSpringfieldTendam GroupTorfsWoman SecretXandres
  • Onderwerpen RetailDetail Night
  • Geografie Benelux
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

RetailDetail Night lost de eerste namen

icon
Algemeen18 oktober, 2022

Op 24 november is het weer zo ver: dan vindt de RetailDetail Night plaats, deze keer in een extra feestelijk kader. Bij een jubileumeditie hoort uiteraard een topaffiche: de eerste (grote) namen zijn bekend!

Boek snel uw tafel

De RetailDetail Night, hét eindejaarsevent voor de retailsector, vindt dit jaar plaats op 24 november in de Antwerpse Handelsbeurs, een bijzondere locatie die grandeur uitstraalt. Daar is een goede reden voor: het event viert z’n tiende verjaardag, en van die feestelijke jubileumeditie maken we iets speciaals. De formule met diepgaande voorprogramma’s ’s middags en een plenair avondprogramma blijft behouden, maar voor het eerst zitten de deelnemers aan ronde tafels.

Wie zo’n tafel voor tien personen wil boeken om collega’s en klanten of prospecten uit te nodigen, contacteert kjell.bries@retaildetail.be. Wacht niet te lang: driekwart van de beschikbare plaatsen is nu al gereserveerd! Deelnemers krijgen niet alleen een heerlijke maaltijd geserveerd, maar ook de nodige food for thought van inspirerende, internationale sprekers.

Internationale en nationale blikvangers

Om met dat avondprogramma te beginnen: het traditionele, goed gekruide jaaroverzicht van retailprofessor Gino Van Ossel blijf een vaste waarde. Ook reiken we opnieuw de Award Beste Folder van het Jaar uit (een initiatief van BD Media) en de RetailDetail Awards in samenwerking met WPP Belgium – waarover later meer.

Een internationale blikvanger op het hoofdpodium is Ignacio Sierra Amas, topman van Tendam Group, moderetailer aanwezig in 80 landen met 1836 fysieke verkooppunten en 51 online markten met bekende merken als Women’secret, Springfield, Pedro del Hierro en Cortefiel. Hij brengt een verhaal over opstaan na de coronapandemie. Ook present: Ibrahim Ibrahim, directeur van Portland Design, één van de meest gereputeerde retail designbureaus ter wereld. Hij is een echte ‘thought leader’ met visionaire ideeën over de plaats van retail in de samenleving. Wordt boeiend!

Maar ook nationale trots hoort op het hoofdpodium. Vijf CEO’s van toonaangevende Belgische retailketens gaan in gesprek met moderator Gino Van Ossel over de toekomst van retail in uitdagende tijden: Bart Claes van JBC, Bea De Beuckelaer van Retail Concepts, Erwin Van Osta van Hubo, Fay Van Weddingen van AVA en Wouter Torfs van Schoenen Torfs, die ook zijn opvolgster Lise Conix meebrengt.

Focus op e-commerce en duurzaamheid

Eén van de voorprogramma’s verkent de trends in e-commerce, met enkele toonaangevende lokale online of omnichannel spelers. Muriel Bernard van online versmarkt eFarmz komt haar plannen toelichten nét na de Vlaamse lancering van de webshop. Ambitie is ook het ordewoord voor Gilles Jourquin van Newpharma, onderdeel van Colruyt Group. Elly Zwinnen van INNO duidt de lancering van haar internationale marktplaats, Walter Goossens van Casa International belicht de logistieke kant van de zaak.

Duurzaamheid is een andere focus in het middagprogramma, met bedrijven die duurzaamheid vertalen in een markant en authentiek concept, wars van greenwashing. Niet van de minste bovendien: Caroline Baeten van kledingverhuurconcept Dressr, Jasmien Wynants van het internationaal groeiende modelabel Xandres en Fleur Poets die Global ESG Director is bij AB InBev. Meer namen volgen. Ook de voorprogramma’s Frontrunners in Retail en het Consumer Activation Forum van BD Media lichten we toe in een volgende update. Afspraak op 24 november?

Klik hier voor meer informatie en om tickets te boeken
Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen16 mei, 2025
    Waarom één consument op drie AI gebruikt bij het shoppen

    Meer dan een derde van de consumenten maakt gebruik van ChatGPT of een andere AI-assistent bij het winkelen. Ook retailers omarmen de technologie in toenemende mate, voor marketingondersteuning en productinnovatie.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Amazon vervoert pakjes per hogesnelheidstrein

    Amazon gaat pakjes vervoeren met de hogesnelheidstrein tussen Lyon en Parijs. Dat resulteert in tijdwinst en een kleinere CO2-voetafdruk, zegt de retailer.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Voormalig HEMA-topman Tjeerd Jegen gaat Britse discounter B&M leiden

    De Britse non-food discounter B&M heeft Tjeerd Jegen benoemd tot CEO. De Nederlander was voorheen onder meer topman bij HEMA en Takko Fashion.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN