RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Ahold DelhaizeAlbert HeijnDelhaize
  • Onderwerpen Marketing
  • Geografie Europa
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Digitaal platform versterkt advertentieopties bij Albert Heijn en Delhaize

icon
Food19 oktober, 2022

Ahold Delhaize heeft een belang genomen in Adhese, Belgisch specialist in digitale advertentietechnologie. Het platform zal het omnichannelaanbod van Albert Heijn en Delhaize versterken en bijkomende inkomsten genereren.

Digitale advertentiemogelijkheden

Promoties en advertenties op maat van elke klant, een naadloze online winkelervaring en diepgaander inzicht in shoppergedrag: dat is de belofte van het innovatieve advertentieplatform Adhese waarin Ahold Delhaize een minderheidsbelang neemt. De retailer versnelt zijn investeringen in schaalbare digitale advertentiemogelijkheden, om diepere klantenrelaties op te bouwen, zowel online als offline.

“Klanten verwachten van ons dat we winkelen gemakkelijker maken en hun klantervaring verbeteren, bijvoorbeeld door digitale en in-store diensten en promoties aan te bieden”, zegt  Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia. De samenwerking met Adhese zal bijdragen aan een verbeterd omnichannelaanbod.

Retailers worden media

Albert Heijn neemt de leiding in het project via de afdeling AH Media Services, later komt Delhaize aan de beurt, gevolgd door andere lokale ketens van de groep. In Nederland biedt Ahold Delhaize adverteerders immers al een performant zelfbedieningsplatform voor de digitale kanalen van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. De samenwerking met Adhese zal de ontwikkeling van bijkomende opportuniteiten versnellen, zegt CEO Marit van Egmond.

Retail media zijn aan een sterke opmars bezig: reclame is een belangrijke bron van inkomsten voor retailers. Sectorgenoot Carrefour bijvoorbeeld lanceerde een jaar geleden in samenwerking met Liveramp het digitale reclameplatform Carrefour Links, dat adverteerders de mogelijkheid biedt om doelgerichte online activeringscampagnes op te zetten op basis van reële aankoopdata, én om de exacte impact van die media-investeringen te meten.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food20 mei, 2025
    Picnic haalt Coca-Cola en Nutella goedkoper uit Duitsland

    Picnic zet zijn strijd tegen Europese “inkoopmuren” verder. De Nederlandse onlinesupermarkt voert campagne met een vijftigtal populaire merkproducten, die goedkoper in Duitsland zijn ingekocht.

  • icon
    Food20 mei, 2025
    Spadel investeert in startup die drinkwater uit de lucht haalt

    Via investeringsvehikel The Source neemt Spadel een participatie in de Frans-Tunesische startup Kumulus, die hoogwaardig drinkwater uit de lucht wil halen, zelfs in de woestijn.

  • icon
    Food19 mei, 2025
    “Machtspositie supermarkten zet voedingsindustrie onder druk”

    De productie van de Belgische voedingsindustrie daalde vorig jaar tot het niveau van 2017. De strijd om de laagste inkoopprijs is één van de oorzaken: “Supermarktketens bevoorraden zich steeds meer in het buitenland.”

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN