RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven ActionAlbert HeijnDouglas
  • Onderwerpen Managementwissel
  • Personen Sander van der Laan
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Voormalig Albert Heijn-topman Sander van der Laan wordt CEO van Douglas

icon
Schoonheid/verzorging24 oktober, 2022
Tina Müller & Sander van der Laan

Sander van der Laan gaat de Duitse parfumerieketen Douglas leiden. De man, die eerder topfuncties bekleedde bij Albert Heijn en Action, moet de winstgevendheid van het bedrijf verder verhogen.

“Ideale kandidaat”

Op 1 november gaat Sander van der Laan aan de slag bij Douglas, de parfumerieketen die goed is voor een omzet van 3,1 miljard euro met ongeveer 1900 winkels in Europa. Hij volgt Tina Müller op, die na vijf jaar aan het hoofd van de retailer de overstap maakt naar de raad van bestuur.

De sterke resultaten die van der Laan bij Action realiseerde, hebben het Duitse bedrijf overtuigd: “Hij heeft de omzet en het bedrijfsresultaat van Action in een paar jaar tijd aanzienlijk verhoogd. Dit maakt hem een ideale kandidaat om Douglas naar de volgende fase te leiden”, zegt Henning Kreke, voorzitter van de raad van commissarissen. De belangrijkste taken voor de nieuwe CEO: de processen aanpassen aan e-commerce, het apotheekassortiment volledig integreren en de winstgevendheid verder verhogen.

Herstructurering

Van der Laan werkte gedurende meer dan zestien jaar bij Ahold Delhaize, waarvan de laatste jaren als CEO van Albert Heijn. In die functie bracht hij die supermarktketen naar België. Daarna werd hij CEO van Action, waar hij de activiteiten uitbreidde naar tien landen en de omzet deed groeien van twee miljard naar vijf miljard euro.

Douglas onderging in 2021 een grondige herstructurering: daarbij werden in Europa wel 500 van de toen 2400 winkels gesloten. De retailer is actief in een twintigtal Europese landen. In Nederland is de keten al actief sinds 1980, met nu een honderdtal winkels. In België heeft Douglas geen fysieke winkels, wel de webshop parfumdreams.be.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging16 mei, 2025
    Voeding helpt Holland & Barrett aan groei met dubbele cijfers

    Voor het tweede jaar op rij groeit Holland & Barrett met dubbele cijfers. De retailer dankt die mooie prestatie aan investeringen in digitalisering, winkels en het aanbod huismerken, met name in voeding.

  • icon
    Schoonheid/verzorging15 mei, 2025
    Minder shoppers bij Douglas

    Als gevolg van de wereldwijde economische en politieke onzekerheden lijdt Douglas onder dalende bezoeken in de winkels en online. De retailer neemt maatregelen en verwacht een herstel van de premium beautymarkt.

  • icon
    Schoonheid/verzorging14 mei, 2025
    Parafarmacieketen Medi-Market van start in Nederland

    De Belgische apotheek- en drogisterijketen Medi-Market zet een nieuwe stap in haar Europese expansie: op 21 mei opent de keten haar eerste Nederlandse winkel in Maastricht.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN