RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Albert HeijnColruytIKEAKruidvatRetailDetail
  • Onderwerpen RetailDetail Night
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn, Colruyt, Kruidvat en IKEA in de prijzen op de RetailDetail Night

icon
Algemeen25 november, 2022

Tijdens de feestelijke tiende RetailDetail Night werden gisteren de RetailDetail Awards en de award voor de Folder van het Jaar uitgereikt. Albert Heijn, Colruyt, Kruidvat en IKEA werden op het podium geroepen.

Beste folder

De uitreiking van de award voor Folder van het Jaar, een initiatief van BD Media, is een traditie op de RetailDetail Night. Aan de hand van criteria als creativiteit, call-to-action en uitstralen van vertrouwen koos de professionele jury dit jaar voor de folder van Albert Heijn als winnaar – al moet er bij vermeld dat het een close call was met Di en Delhaize.

Ook meer dan 16.000 consumenten gaven een stem aan hun favoriet in vier categorieën. Delhaize won bij de supermarkten, Action in de categorie Home & DIY, tuin & dier, MediaMarkt in Elektro & telecom en Kruidvat in de categorie Beauty, lifestyle en merken. Voor het eerst werd ook de beste digitale folder bekroond: die award was ook voor Action.

Impact op consumentengedrag

De vernieuwde RetailDetail Awards reikten we uit in samenwerking met de ‘Brand Asset Valuator’ (BAV) van WPP, het langstlopende en meest uitgebreide empirische consumentenonderzoek ter wereld. De awards bekronen merken met de sterkste impact op consumentengedrag op basis van drie grote factoren: (1) de merkwaarde van een retailer met als belangrijkste maatstaven differentiatie, relevantie, sympathie en bekendheid; (2) de mate waarin het imago van de retailer aansluit bij de kernwaarde van de categorie; (3) en finaal in welke mate de retailer geslaagd is, in het opbouwen van een loyale klantenbasis.

Algoritme

“Elke retailer krijgt een score door een specifiek per award ontwikkeld algoritme met deze informatie als input. De winnaar is simpelweg de retailer met de hoogste score. Dat leek ons een eerlijke en objectieve basis om de awards uit te reiken”, zegt Johan Hellemans van WPP.

Twee weken geleden maakten we de genomineerden al bekend, nu kennen we de winnaars. De BAV Food Brand award 2022 ging naar Colruyt. In de categorie Fashion & Beauty ging de prijs naar Kruidvat. IKEA won niet alleen de BAV Home & Garden Brand award, maar ook de BAV Innovation Brand award. De BAV Impact Brand award was opnieuw voor Colruyt. Stuk voor stuk sterke retailmerken die het verschil maken.

Zij ontvingen een unieke 3D-Award, ontworpen en geproduceerd door Dutch Deco Factory, een sterk groeiend bedrijf dat recent opgemerkte opdrachten realiseerde voor gereputeerde merken en personaliteiten als het Nederlandse koningshuis, Lady Gaga, Disney en Nike.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen16 mei, 2025
    Waarom één consument op drie AI gebruikt bij het shoppen

    Meer dan een derde van de consumenten maakt gebruik van ChatGPT of een andere AI-assistent bij het winkelen. Ook retailers omarmen de technologie in toenemende mate, voor marketingondersteuning en productinnovatie.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Amazon vervoert pakjes per hogesnelheidstrein

    Amazon gaat pakjes vervoeren met de hogesnelheidstrein tussen Lyon en Parijs. Dat resulteert in tijdwinst en een kleinere CO2-voetafdruk, zegt de retailer.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Voormalig HEMA-topman Tjeerd Jegen gaat Britse discounter B&M leiden

    De Britse non-food discounter B&M heeft Tjeerd Jegen benoemd tot CEO. De Nederlander was voorheen onder meer topman bij HEMA en Takko Fashion.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN