RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Carrefour
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Omzetgroei van 9,9% voor Carrefour België

icon
Food25 april, 2023

Carrefour heeft de start van het jaar niet gemist, met een omzetgroei van meer dan 12% in het eerste kwartaal van 2023. De Belgische dochter won marktaandeel en was één van de uitblinkers.

“Maxi-methode” rendeert

De groepsomzet van Carrefour groeide in het eerste kwartaal met 12,3% naar 22 miljard euro. In alle landen steeg de omzet, op de belangrijkste markten won de foodretailer ook marktaandeel. Op de Franse thuismarkt noteert Carrefour een vergelijkbare omzetgroei van 7,1%, in de rest van Europa is dat 8,8%, in Latijns-Amerika zelfs 26%.

In een moeilijke context met hoge inflatiecijfers en een consument die aan downtrading doet, presteert Carrefour naar eigen zeggen beter dan de markt. De retailer dankt zijn goede resultaten onder andere aan de toepassing van de zogenaamde “Maxi-methode”, die de productiviteit in de winkels verbetert en shoppers oplossingen aanreikt om hun budget onder controle te houden door te focussen op het eersteprijsmerk Simpl, het huismerk Carrefour en de sterkste promoties.

Logistieke problemen onder controle

Ook in België werpt die aanpak vruchten af: voor het derde opeenvolgende kwartaal boekte Carrefour hier een sterke omzetgroei (+9,9%), met name in de hypermarkten. Bovendien won het bedrijf weer marktaandeel in een zeer concurrerende omgeving. Klanten waarderen de koopkrachtinitiatieven van de retailer.

“Onder leiding van Geoffroy Gersdorff werd het Uitvoerend Comité eind 2022 vernieuwd en heringericht om alle uitdagingen van het strategisch plan Carrefour 2026 aan te gaan”, meldt Carrefour België in een toelichting. “Zo wordt elke afdeling geleid door een toegewijde operationele directeur die zijn acties richt op klanttevredenheid. Bovendien heeft de komst van een nieuwe directeur logistiek bijgedragen tot de stabilisering van de logistieke stroom.”

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food9 juli, 2025
    Lidl moet 43 miljoen euro aan Intermarché wegens misleidende reclame

    De Parijse rechtbank heeft Lidl een geldboete opgelegd van 43 miljoen euro wegens het overtreden van reclameregels, nadat zijn concurrent Intermarché een klacht had ingediend.

  • icon
    Food8 juli, 2025
    Koekjesbakker Griesson – de Beukelaer investeert 100 miljoen in uitbreiding

    De Duitse koekjesproducent Griesson – de Beukelaer investeert honderd miljoen euro in een grootschalige uitbreiding van zijn fabriek in Wurzen. De Beukelaer is het bekendst als uitvinder van Prince-koeken.

  • icon
    Food8 juli, 2025
    Chinese Starbucks-uitdager Luckin Coffee wil Amerikaanse markt veroveren

    De Chinese koffieketen Luckin Coffee zet zijn wereldwijde ambities kracht bij met de opening van de eerste afhaalwinkels op de Amerikaanse markt. Het bedrijf wil het verschil maken met innovatie en technologie.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN