RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Delhaize
  • Onderwerpen MarketingPrijsconcurrentie
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Delhaize verdubbelt aantal Kleine Leeuwtjes

icon
Food21 augustus, 2023

“Onbetaalbaar”: met deze slogan kondigt Delhaize de lancering aan van zijn najaarsoffensief. Het aantal Kleine Leeuwtjes verdubbelt naar duizend, en er volgen grote kortingen op bekende frisdrankmerken.

Prijsimago bijstellen

Maandagochtend verscheen in de media een opvallende advertentie van Delhaize met de baseline “Onbetaalbaar”. De kern van de boodschap: Delhaize is niet zo duur als mensen vaak denken. De foodretailer wil zijn prijsimago bijstellen, en belooft klanten dit najaar “aantrekkelijke prijsoplossingen”.

Heel concreet verdubbelt Delhaize het aantal “Kleine Leeuwtjes”, laaggeprijsde basisproducten onder het huismerk gelijkaardig aan de Prijsfavorieten van Albert Heijn. Vanaf eind deze week gaat de prijs van 500 bijkomende referenties met 10 tot 30% omlaag. Ze zijn herkenbaar aan rode prijskaartjes in de winkelrekken. Delhaize vult dat gamma ook aan met Kleine Leeuwtjes-recepten, die gezond, makkelijk, goedkoop en snel klaar zijn.

Sinds de lancering in juni 2022 is de verkoop van die Kleine Leeuwtjes al met 20% gestegen, zegt woordvoerder Roel Dekelver aan Het Nieuwsblad. Hij kondigt ook aan dat Delhaize de prijzen van bekende merken van frisdranken vanaf eind deze week in prijs zal verlagen.

“September wordt superduur”

Met de slogan “Onbetaalbaar” doet de campagne wat denken aan de boodschap “Delhaize is niet de goedkoopste”, waarmee de retailer drie jaar geleden de lancering aankondigde van het Superplus-getrouwheidsprogramma, dat klanten gezonde en gepersonaliseerde kortingen biedt. Opnieuw wil de retailer duidelijk maken dat Delhaize niet zo duur is als iedereen denkt: “Wij zijn niet veel duurder dan de rest en voor veel producten hanteren we dezelfde verkoopprijs als andere supermarkten,” aldus Dekelver.

Delhaize lanceert deze campagne nu, omdat september voor veel gezinnen een dure maand is door de start van het schooljaar. “September wordt weer superduur”, kopt het nieuwe Delhaize Magazine. Daarnaast wil de supermarktketen wat doen aan de negatieve beeldvorming die ontstaan is door het aanslepende sociale conflict, na de aankondiging dat het bedrijf 128 filialen aan zelfstandige ondernemers overdraagt.

Verloren klanten terugwinnen

In een videoboodschap aan leveranciers had marketingdirecteur Alexandros Boussis eerder deze maand al aangekondigd dat Delhaize dit najaar een fors activatieplan zou lanceren om verloren klanten weer terug te winnen. Hij vroeg daarbij aan merkleveranciers om aantrekkelijke en exclusieve promotie-acties te voorzien, specifiek op maat van de zelfstandige ondernemers.

De retailer zet ook in op gepersonaliseerde aanbiedingen voor klanten die tijdens de stakingen wegbleven. De eerste resultaten van die acties zouden veelbelovend zijn.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food5 december, 2025
    Carrefour opent eigen winkels vanaf januari ook op zondag

    Vanaf 18 januari zal Carrefour België zijn 83 eigen winkels (40 hypermarkten en 43 supermarkten) ook op zondag openen. Die stap was voor de keten bijna een noodzaak geworden, gezien het succes van de zondagsopeningen bij Delhaize.

  • icon
    Food4 december, 2025
    Picnic haalt nu ook A-merken uit Polen en Tsjechië

    Na België, Duitsland en Frankrijk haalt onlinesupermarkt Picnic nu ook merkproducten uit Polen en Tsjechië. Daarmee zet de e-tailer een nieuwe stap in zijn strijd tegen de ’territoriale leverbeperkingen’.

  • icon
    Food4 december, 2025
    [In Beeld] Carrefour test mobiele winkel ‘The Box’ tijdens Winterpret in Brussel

    Carrefour duikt op het Poelaertplein, aan de voet van het reuzenrad van Winterpret, op met The Box: een mobiele winkel van minder dan vijftig vierkante meter. De supermarktketen test zo een nieuw format, dat later ook op andere evenementen en festivals kan worden ingezet.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN