RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Delhaize
  • Onderwerpen MarketingPrijsconcurrentie
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Delhaize verdubbelt aantal Kleine Leeuwtjes

icon
Food21 augustus, 2023

“Onbetaalbaar”: met deze slogan kondigt Delhaize de lancering aan van zijn najaarsoffensief. Het aantal Kleine Leeuwtjes verdubbelt naar duizend, en er volgen grote kortingen op bekende frisdrankmerken.

Prijsimago bijstellen

Maandagochtend verscheen in de media een opvallende advertentie van Delhaize met de baseline “Onbetaalbaar”. De kern van de boodschap: Delhaize is niet zo duur als mensen vaak denken. De foodretailer wil zijn prijsimago bijstellen, en belooft klanten dit najaar “aantrekkelijke prijsoplossingen”.

Heel concreet verdubbelt Delhaize het aantal “Kleine Leeuwtjes”, laaggeprijsde basisproducten onder het huismerk gelijkaardig aan de Prijsfavorieten van Albert Heijn. Vanaf eind deze week gaat de prijs van 500 bijkomende referenties met 10 tot 30% omlaag. Ze zijn herkenbaar aan rode prijskaartjes in de winkelrekken. Delhaize vult dat gamma ook aan met Kleine Leeuwtjes-recepten, die gezond, makkelijk, goedkoop en snel klaar zijn.

Sinds de lancering in juni 2022 is de verkoop van die Kleine Leeuwtjes al met 20% gestegen, zegt woordvoerder Roel Dekelver aan Het Nieuwsblad. Hij kondigt ook aan dat Delhaize de prijzen van bekende merken van frisdranken vanaf eind deze week in prijs zal verlagen.

“September wordt superduur”

Met de slogan “Onbetaalbaar” doet de campagne wat denken aan de boodschap “Delhaize is niet de goedkoopste”, waarmee de retailer drie jaar geleden de lancering aankondigde van het Superplus-getrouwheidsprogramma, dat klanten gezonde en gepersonaliseerde kortingen biedt. Opnieuw wil de retailer duidelijk maken dat Delhaize niet zo duur is als iedereen denkt: “Wij zijn niet veel duurder dan de rest en voor veel producten hanteren we dezelfde verkoopprijs als andere supermarkten,” aldus Dekelver.

Delhaize lanceert deze campagne nu, omdat september voor veel gezinnen een dure maand is door de start van het schooljaar. “September wordt weer superduur”, kopt het nieuwe Delhaize Magazine. Daarnaast wil de supermarktketen wat doen aan de negatieve beeldvorming die ontstaan is door het aanslepende sociale conflict, na de aankondiging dat het bedrijf 128 filialen aan zelfstandige ondernemers overdraagt.

Verloren klanten terugwinnen

In een videoboodschap aan leveranciers had marketingdirecteur Alexandros Boussis eerder deze maand al aangekondigd dat Delhaize dit najaar een fors activatieplan zou lanceren om verloren klanten weer terug te winnen. Hij vroeg daarbij aan merkleveranciers om aantrekkelijke en exclusieve promotie-acties te voorzien, specifiek op maat van de zelfstandige ondernemers.

De retailer zet ook in op gepersonaliseerde aanbiedingen voor klanten die tijdens de stakingen wegbleven. De eerste resultaten van die acties zouden veelbelovend zijn.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food15 mei, 2025
    Snacksproducent Van Geloven sluit drie fabrieken

    Van Geloven, de producent van snacksmerken Mora en Van Dobben en dochterbedrijf van diepvriesgigant McCain, sluit drie productievestigingen in België en Nederland. Dat zal 142 jobs kosten.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    Sligro verwacht voor het eerst winst in België

    Na jaren van financiële tegenvallers verwacht Sligro in 2025 voor het eerst zwarte cijfers te schrijven in België. De horecagroothandel heeft de logistieke processen eindelijk op orde, nu richt het bedrijf de blik op omzetgroei en marktaandeel.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    Waarom merken bij Albert Heijn in Nederland 2% duurder zijn dan in België

    Supermarkten in België, Nederland en Duitsland hebben gemiddeld een vergelijkbaar prijsniveau, al zijn er opmerkelijke verschillen in functie van categorieën, merken en retailers, blijkt uit een nieuwe prijsvergelijking bij onder andere Aldi en Albert Heijn.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN