RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Fast RetailingUniqlo
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Japan
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kwart meer winst voor Uniqlo-moeder Fast Retailing

icon
Mode11 januari, 2024
Uniqlo Photo: Uniqlo

Fast Retailing, de Japanse groep achter modemerk Uniqlo, profiteerde vorig kwartaal van groei in Noord-Amerika en Europa. Hoewel het najaar (te) warm begon, gingen de warme winterkleren vanaf november vlot de deur uit.

“Bijna exact volgens plan”

Vorig kwartaal steeg de operationele winst bij het moederbedrijf van Uniqlo met 25,3% naar 146,6 miljard yen (920 miljoen euro). Het is het derde jaar met een recordwinst op rij, te danken aan een omzetstijging met 13,2% naar 810,8 miljard yen (5,1 miljard euro).

Dat de eerste jaarhelft “bijna exact volgens plan verloopt”, dankt het Japanse bedrijf naar eigen zeggen vooral aan sterke internationale groei. Na twee jaar coronabeperkingen kwam de Chinese markt, voor Uniqlo de tweede grootste afzetmarkt, weer tot leven met een grote omzet- en winststijging. Fast Retailing wil nu tachtig winkels per jaar openen in “Groot-China” (inclusief Hong Kong en Taiwan), bovenop de huidige 931 winkels.

Tegelijk zet Uniqlo in op Noord-Amerika, waar de groep in 2024 twintig nieuwe winkels wil openen. Op dit moment zijn er 52 vestigingen in de Verenigde Staten en Canada. Ook in Europa is er sprake van significante groei, met dank aan nieuwe klanten en een sterke verkoop van winterkleding, zoals kasjmieren truien en thermisch ondergoed. Het kwartaal begon nochtans traag, door het uitzonderlijk warme weer in september en oktober.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode20 juni, 2025
    [In Beeld] Brooklyn opent achtste winkel in Nieuwpoort

    Brooklyn heeft vandaag zijn achtste winkel geopend in Nieuwpoort. De jeans- en multimerkenspecialist noemt Vlaanderen een "vruchtbare bodem voor vernieuwende retailconcepten".

  • icon
    Mode20 juni, 2025
    Twinset in handen van Italiaanse investeerders

    Twinset is volledig overgenomen door de investeringsgroepen Borletti en Quadrivio. Dankzij de overname wil de Italiaanse modeketen haar Europese aanwezigheid versterken en nieuwe markten zoals de VS en Azië te verkennen.

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dieter Penninckx (FNG) keert terug als adviseur bij Torfs

    Dieter Penninckx, mede-oprichter en ex-CEO van de omgevallen modegroep FNG, verschijnt weer op het retailtoneel. Schoenenketen Torfs stelt de ondernemer aan als adviseur voor overnames.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN