RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven LVMH
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Frankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Toch weer een recordjaar voor LVMH

icon
Mode26 januari, 2024

Even zat de schrik erin, maar de luxeklanten laten LVMH toch niet vallen. Het Franse luxeconcern groeide vorig jaar met 9% en beleefde opnieuw een recordjaar. Ook de winst steeg met 8%.

Helft van alle supermerken

LVMH blijft ‘incontournable’ als het over luxe gaat, maakte topman Bernard Arnault zich sterk tijdens de presentatie van de jaarresultaten. De helft van ’s werelds “superluxemerken” zijn namelijk in zijn handen, zoals Bulgari, Dior, Louis Vuitton en Tiffany. Door die toppositionering ontsnapt de groep (grotendeels) aan de afhakende “aspirationele shoppers”, waar Burberry mee toegeeft te kampen.

De cijfers bevestigen zijn visie: de totale omzet steeg in het voorbije jaar met 9% tot 86 miljard euro. Zowel de operationele als de nettowinst klommen ondertussen met 8% tot respectievelijk 22,8 miljard en 15,2 miljard euro. In het vierde kwartaal steeg de omzet flink met 10%, goed voor bijna 24 miljard. Dat was een geruststelling, want in oktober zag LVMH de groei vertragen.

Minder champagne

Toch waren er enkele tegenvallers: de verkoop van dranken daalde met 4%, omdat de groep minder champagne en cognac kon verkopen. Als verklaring ziet LMVH het wegvallen van middenklasseconsumenten, die zich tijdens de coronapandemie verwenden met een goeie fles. De groep had ook te grote voorraden aangelegd. In de Verenigde Staten viel dan weer de organische groei van slechts 4% wat tegen.

Arnault kondigde verder de toetreding van zijn zonen Alexandre en Frédéric tot de raad van bestuur aan, al voegde de 74-jarige daar meteen aan toe dat hij zelf geenszins van plan is om af te treden.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode12 december, 2025
    Lululemon zet CEO aan de deur

    De Canadese sportmodeketen Lululemon heeft zijn CEO Calvin McDonald aan de deur gezet, met ingang vanaf 31 januari 2026. De zoektocht naar een opvolger is begonnen, intussen nemen CFO Meghan Frank en CCO André Maestrini het stokje over.

  • icon
    Mode11 december, 2025
    Mango groeit in sneltempo naar 60 winkels in VS

    Mango is aan een forse versnelling bezig in de Verenigde Staten: met een winkel in Chicago bereikt de keten de mijlpaal van zestig locaties in de VS. De vooruitgang is opmerkelijk: de kaap van vijftig werd pas in juni gerond.

  • icon
    Mode11 december, 2025
    Onderzoek: gerecycled polyester is vervuilender dan nieuw

    Een nieuw onderzoek ondergraaft de duurzaamheidsreputatie van gerecycled polyester (rPET), een materiaal dat de mode-industrie jarenlang als ecologisch alternatief heeft gepositioneerd. Tijdens het wassen blijkt rPET aanzienlijk meer microplastics uit te stoten dan nieuw polyester.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN