RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Nespresso
  • Onderwerpen In beeldwinkelconcept
  • Geografie Antwerpen
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

[In Beeld] De nieuwe generatie Nespresso-boutiques: interactief en duurzaam

icon
Food1 augustus, 2024

Wereldwijd rolt Nespresso een nieuw winkelconcept uit. In België ging de primeur naar Antwerpen: het koffiemerk ruilde zijn vlaggenschip op de Meir in voor een belevingswinkel in een levendige winkelwijk.

Koffie personaliseren

De nieuwe flagshipstore van Nespresso in de gezellige Antwerpse winkelwandelwijk de Wilde Zee is één van de vijftig eerste met het nieuwe concept. De komende vijf jaar rolt het koffiemerk dat model wereldwijd uit naar alle 800 boetieks. Voor Nespresso moet de fysieke winkel meer zijn dan een verkooppunt voor capsules en koffiemachines: het is een plek om het koffie-universum van het merk te beleven.

Aan de Experience Bar maken bezoekers kennis met verschillende koffiesoorten, recepten en zetmethoden. Koffiedrinken kan in de lounge. Klanten kunnen aan de slag met de Ripple-machine, waarmee je een foto of illustratie print op het melkschuim van je cappuccino of latte. Accessoires kan je ter plekke laten personaliseren met de gratis graveerservice.

Dicht bij de klant

Ook duurzaamheid is een prioriteit voor Nespresso, dat immers B Corp gecertificeerd is. Sinds 2017 worden alle nieuwe boetieks voorzien van ledverlichting, FSC-gecertificeerd hout, tafelbladen gemaakt van gerecycleerd koffiedik en hernieuwbare energie. In Antwerpen bezorgt Nespresso per fiets, net als in Brussel, Gent en Luik.

CEO Oliver Perquy van Nespresso in België en Luxemburg benadrukt het belang van de fysieke boetieks voor het koffiemerk: “Tijdens de pandemie zagen we een sterke groei in online verkoop. Het contact met de klant is echter nog altijd erg belangrijk voor ons. Om zo dicht mogelijk bij onze klanten te staan, blijven we innoveren. We zijn dan ook enorm enthousiast over onze nieuwe locatie in Antwerpen. De Wilde Zee staat bekend om haar moderne en dynamisch karakter en sluit perfect aan bij de waarden van Nespresso. We zijn ervan overtuigd dat het onze band met de stad en haar koffiecommunity alleen maar zal versterken.”

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food4 juni, 2025
    Managementwissel bij Etos

    Etos, de drogisterijketen van Ahold Delhaize, krijgt een nieuwe baas: Lynne Bruning-van Gessel volgt als “brand president” Pieter Saman op, die overstapt naar Food Lion in de Verenigde Staten.

  • icon
    Food4 juni, 2025
    Sligro doet overname in Utrecht

    De Utrechtse zelfbedieningsgroothandel Gepu gaat op in Sligro. Voor Sligro betekent de overname een nieuwe groeikans van zo'n 15 miljoen euro extra omzet.

  • icon
    Food3 juni, 2025
    Bel geeft plantaardig kaasmerk Nurishh op

    Op het vlak van plantaardige ambities lijkt de Franse zuivelgroep Bel een strategische bocht te nemen: het plantaardige kaasalternatief Nurishh verdwijnt onverwacht van de markt, de fabriek gaat dicht.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN