RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Onderwerpen In beeldwinkelconcept
  • Geografie Antwerpen
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

[In Beeld] State of Art omarmt roots in Antwerps vlaggenschip

icon
Mode5 december, 2024
  • © Hannelore Veelaert / Wave of Engagement
  • © Hannelore Veelaert / Wave of Engagement
  • © Hannelore Veelaert / Wave of Engagement
  • © Hannelore Veelaert / Wave of Engagement
  • © Hannelore Veelaert / Wave of Engagement

De nieuwe flagshipstore van mannenmodemerk State of Art in Antwerpen toont dat vernieuwing en respect voor de oorsprong er hand in hand gaan. De winkel is ook een eerbetoon aan oprichter Albert Westerman.

Een hart voor textiel

State of Art pakt uit met een een nieuw winkelconcept in een van de drukst bezochte winkelstraten in hartje Antwerpen: de Huidevettersstraat. “Deze nieuwe winkel is de manifestatie van ons vernieuwde merk en de manier waarop wij klanten willen ontvangen. Een manier die toont dat vernieuwing en respect voor onze roots hand in hand gaan”, zegt verkoopdirecteur Kristof Baeten.

Met de hulp van een designstudio ging het mannenmodemerk terug naar de kern: “Wave of Engagement maakte duidelijk dat we iets unieks in handen hadden. We zijn geëvolueerd van Oost-Nederlands familiebedrijf naar internationale bedrijfsfamilie. Maar onze kern veranderde niet: we zijn nog altijd vakmensen pur sang, met een hart voor textiel én voor elkaar.”

Rijke historie

Achter ieder detail schuilt een doordachte verwijzing naar de rijke historie van het bedrijf. De winkelindeling baseert zich op de rijen breimachines die ooit in de fabriek in Lichtenvoorde druk ratelden. Ook de speciaal ontworpen hanglamp met de unieke vloeiende structuur van garen hint naar het weefgetouw van de breimachines. De kassa heeft het kenmerkende lak- en lijnwerk van een Porsche, de grote passie van oprichter Albert Westerman.

Ook technologie speelt een merkondersteunende rol in het nieuwe winkelontwerp. Digitale schermen brengen branded content in de winkel. “We willen delen wat onze ontwerpers inspireert en hoe vakmanschap in z’n werk gaat.” In de paskamers bevindt zich een interactieve kiosk waar klanten, bijgestaan door adviseurs, items die niet voorradig zijn meteen kunnen bestellen en laten leveren.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode16 mei, 2025
    Groep achter JBC, CKS en Mayerline opnieuw van start in Nederland

    Claes Retail Group, het bedrijf boven de Belgische modemerken JBC, CKS en Mayerline, viert zijn vijftigste verjaardag met het beste bedrijfsresultaat in acht jaar. De retailer opende zopas een winkel in het Nederlandse Sluis.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar

    De Amerikaanse sportwinkelketen Dick’s Sporting Goods wil zijn sectorgenot Foot Locker overnemen. Die kampt met tegenvallende cijfers en dreigende invoertarieven.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    1.700 banen op de tocht bij Burberry

    Wereldwijd gaat Burberry 1.700 banen schrappen op zijn hoofdkantoren en in de trenchcoatfabriek. Winkelsluitingen zijn niet gepland bij het luxemerk, dat de verkopen weer ziet aantrekken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN