RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Carrefour
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Omzet Carrefour licht onder druk in Frankrijk en België

icon
Food24 april, 2025
Carrefour Market Woluwe

Gemengde cijfers van Carrefour in Europa het afgelopen kwartaal worden gecompenseerd door sterke resultaten in Latijns-Amerika. De retailer investeert verder in prijsverlagingen, huismerken, e-commerce en klanttevredenheid.

Tevreden klanten

Met een vergelijkbare omzetgroei van 2,9% naar 22,7 miljard euro in het eerste kwartaal van 2025 voldoet Carrefour in grote lijnen aan de verwachtingen, maar achter dat cijfer tekenen zich uiteenlopende trends af. Op de Franse thuismarkt daalde de vergelijkbare omzet met 1,7%: het resultaat van een daling met 1,3% in voeding en 6,2% in non-food. Toch wint de retailer er marktaandeel en stijgt de NPS, de indicator van de klanttevredenheid. Het bedrijf verwacht veel van het nieuwe klantentrouwprogramma “Club Carrefour” en blijft investeren in golven van prijsverlagingen.

Ook in België daalde de vergelijkbare omzet, met 1,1%. De Belgische markt wordt nog steeds gekenmerkt door hevige concurrentie en de effecten van de zondagsopening, zegt het communiqué. Ook de algemene nationale staking van eind maart had een impact op de omzet. “In deze veeleisende context zet Carrefour met vastberadenheid haar ambitieuze commerciële en financiële beleid verder, onder andere door te blijven investeren in haar concurrentievermogen. Op deze manier kon het ook in al haar formaten een hogere klantentevredenheid behalen”, luidt het.

Strategische initiatieven

Elders in Europa boekt de retailer uiteenlopende resultaten. Goed ging het in Spanje, waar de omzet met 1,4% steeg, en in Roemenië, waar de vooruitgang 2,7% bedroeg. Lastiger heeft de keten het in Italië (-1,7%) en Polen (-1,9%). Het beste nieuws kwam uit Latijns-Amerika: in Brazilië ging de omzet 5,4% hoger, vooral dankzij sterke prestaties van prijsvechtersformule Atacadão. In Argentinië was er zelfs een groei met 51,5%.

Strategische initiatieven werpen verder hun vruchten af, zegt het bedrijf. Het omzetaandeel van de huismerken blijft stijgen: dat bedraagt nu 38%, tegenover 37% een jaar geleden. De bruto e-commerce-omzet steeg met 19%, de NPS ging met 3% vooruit dankzij een verbeterd prijsimago. CEO Alexandre Bompard ziet dat de inspanningen inzake koopkracht en klanttevredenheid lonen, en bevestigt dan ook de financiële vooruitzichten voor het hele jaar.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food12 december, 2025
    Eroski meldt forse omzet- en winstgroei

    De Spaanse foodretailer Eroski zag de omzet en de winst fors stijgen tijdens de eerste negen maanden van zijn boekjaar. De sterke resultaten zijn te danken aan prijsbeheersing, promotie-inspanningen en efficiëntieverbeteringen.

  • icon
    Food12 december, 2025
    EU dringt aan op afschaffing van prijsplafonds in Hongarije

    De Europese Commissie dringt er bij Hongarije op aan de verplichte margelimieten voor supermarkten en drogisterijen op een reeks voedsel- en drogisterijproducten in te trekken. Boedapest verdedigt de maatregelen, wijst op forse prijsdalingen en verlengt de regeling tot 28 februari.

  • icon
    Food12 december, 2025
    Hoe Joyce en Raissa de Haas (Double Dutch) van Dubai tot Soho House premium beleving serveren

    Als studenten gaven Joyce en Raissa de Haas al feestjes met zelfgemaakte mixers. Tien jaar later ligt hun merk Double Dutch in veertig landen, gaf Richard Branson hen een innovatieprijs en zet de familie Heineken mee de strategische koers uit. RetailDetail sprak met de Nederlandse tweeling over expansie, horeca als...

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN