RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Dreambaby
  • Onderwerpen Digitalisering
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Dreambaby lanceert vernieuwde geboortelijsten

icon
Schoonheid/verzorging24 juni, 2025
Dreambaby

Babyspecialist Dreambaby gooit de klassieke geboortelijst overboord en vervangt die door een hybride formule met digitale portemonnee. Jonge ouders kunnen zelf bepalen wat, wanneer en hoe ze geschenken ontvangen.

Cadeaus niet langer de standaard

Tweedehandsartikelen, vooraf aangekochte producten en digitale schenkingen via een ‘Dreamwallet’ vormen voortaan de kern van het aanbod. Schenkingen komen rechtstreeks in die digitale portefeuille terecht, zodat ouders zelf beslissen hoe en wanneer ze het budget aanwenden. Fysieke cadeaus blijven mogelijk, maar vormen niet langer de standaard.

De retailer baseerde zijn nieuwe strategie op een marktonderzoek dat ruim anderhalf jaar geleden werd opgestart. De conclusie was helder: jonge ouders kiezen steeds vaker voor pamperrekeningen, vrije lijsten of duurzame alternatieven zoals tweedehands. “Onze maatschappij verandert en jonge ouders hebben andere noden en maken dan ook andere keuzes dan vroeger,” stelt Patrick Michielsens, General Manager van Dreambaby. “Als organisatie willen we graag meegaan in die evolutie, en die ook actief ondersteunen.”

Onderdeel van nieuwe strategie

Ook op vlak van klantenvoordelen breekt Dreambaby met het verleden. Waar vroeger een korting gold na het afsluiten van een geboortelijst, krijgen ouders nu onmiddellijk een 10% loyalty-korting na elke aankoop. Die korting is bruikbaar bij volgende aankopen en geldt ook voor ouders zonder geboortelijst.

Sinds het voorjaar van 2024 maakt Dreambaby deel uit van de Vanhalst Retail Group, bekend van Supra Bazar en de family conceptstore KABINE. De nieuwe geboortelijst maakt deel uit van de modernisering van de formule, die de nieuwe eigenaars als marktleider willen positioneren.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging16 juli, 2025
    Voor cosmeticashopper blijft supermarkt the place to be

    Consumenten kopen hun verzorgingsproducten nog overwegend in de supermarkt. Ook bij de jongste generaties blijft fysiek winkelen populair, omwille van de fysieke ervaring en de mogelijkheid om nieuwe producten te ontdekken.

  • icon
    Schoonheid/verzorging11 juli, 2025
    Brauzz-maker Planet B haalt 3,7 miljoen euro op

    De Gentse groep Planet B (Brauzz, Klaaar, Wondr) heeft 3,7 miljoen euro opgehaald om zijn groei te versnellen, met name in Nederland. De duurzame drogmeticaproducent werkt ook aan heel wat nieuwe producten.

  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase

    The Body Shop verandert van CEO, nu het cosmeticabedrijf na zijn faillissement een doorstart heeft kunnen maken. De keten zegt klaar te zijn voor een nieuwe fase: na de herstructurering is het tijd voor nieuwe groei.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN