Een lichte omzetdaling heeft vorig jaar geleid tot een forse krimp van de winst bij de Spaanse divisie van Carrefour. De retailer verwacht wel het tij snel te kunnen keren.
Multi-formaataanpak
In Spanje, na Frankrijk de belangrijkste Europese markt voor Carrefour, daalde de omzet vorig jaar met 1,5% tot 9,176 miljard euro. Daardoor kwam de winst van de dochteronderneming van de Franse supermarktketen uit op 286,8 miljoen euro, 17,5% lager dan in 2023. Het bedrijfsresultaat daalde met 30% naar 99,5 miljoen euro, melden Spaanse media.
Ondanks deze mindere resultaten verwacht het bedrijf het tij snel te kunnen keren: de retailer mikt dit jaar op een groei van de vergelijkbare omzet en zet in op een ambitieus expansieplan. De foodretailer hanteert in Spanje een multi-formaataanpak en heeft er momenteel 204 hypermarkten, 162 Carrefour Market-supermarkten, 1.090 Carrefour Express-gemakswinkels en 69 Supeco-discountwinkels. Vorig jaar opende het bedrijf 59 bijkomende winkels in het land, waarvan 43 onder het label Carrefour Express.


