Na tien maanden verbouwen heropende IKEA vandaag zijn vernieuwde showroom in Gent. De retailer hield daarbij rekening met de wensen en voorkeuren van lokale klanten.
Klantbeleving versterken
De Gentse showroom van 6.000 m² kreeg een grondige transformatie, die de winkel inspirerender, overzichtelijker en rustiger moet maken. Zo kreeg de keukenplanningszone geluidsdempende panelen, zodat klanten in alle rust hun keuken kunnen samenstellen, en ligt de badkamerafdeling nu op een vlotter bereikbare locatie. De nieuwe showroom biedt ook meer inspiratie over duurzaam wonen.
De investering past binnen de strategie van IKEA België om zijn fysieke winkels toekomstbestendig te maken en de klantbeleving te versterken. “We hebben veel geluisterd naar wat klanten misten in de winkel”, zegt winkelmanager Elena Nikolaeva. “Met deze make-over geven we hun wensen een plek in de winkel.”
Gezinnen uit Oost- en West-Vlaanderen werden bevraagd over de inrichting van hun woningen en hun manier van leven. Daarnaast biedt de nieuwe showroom meer inspiratie voor bedrijven en IKEA Business klanten. Ook met duurzaamheid werd rekening gehouden: de nieuwe vloer bestaat bijvoorbeeld uit gerecycleerde materialen, goed voor een frissere uitstraling en een kleinere ecologische voetafdruk.













