RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Delhaize
  • Onderwerpen Marketing
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

De ene categorie na de andere krijgt een “reset” bij Delhaize

icon
Food19 september, 2025

Onder andere de afdelingen wereldvoeding, pasta en kaas krijgen een complete make-over bij Delhaize, dat nu ook op de trein van het hybride vlees springt. Tijdens de feestdagen verwent de retailer shoppers met een ongeziene variatie aan oesters.

Op de schop

Afgelopen week organiseerde Delhaize een extra vroege editie van zijn Food Market, om winkeliers tijdig te laten kennismaken met innovaties in het assortiment en de krachtlijnen voor het eindejaarsoffensief. Het aanbod is immers volop in beweging bij de retailer: naast de lancering van een volledig nieuwe categorie sport en gezondheid, krijgt bijvoorbeeld ook het pastaschap een grondige herziening. Daarbij stromen tientallen nieuwe noedelreferenties in: instantnoedels zijn heel populair bij jongeren en de kleurrijke verpakkingen moeten dynamiek in het winkelrek brengen.

Ook de afdeling wereldvoeding gaat op de schop: de Afrikaanse keuken blijkt in opkomst en vanuit Azië komen Vietnamese en Zuid-Koreaanse referenties het aanbod vervolledigen. Onder andere het Aziatische merk Tanoshi verschijnt exclusief bij Delhaize. Ook nieuw is El Taco Truck, Mexicaans geïnspireerd en verpakt in opvallend roze. De retailer voegde in deze categorie een flink aantal nieuwe ingrediënten toe die de populaire Yotam Ottolenghi vaak gebruikt in zijn recepten, en die bij ons vaak moeilijk te vinden waren.

Hybride vlees

Een reset is er eveneens voor de kaascategorie, met 37 nieuwigheden, waaronder voordelige Kleine Leeuwtjes en populaire kinderproducten, maar ook exclusiviteiten als een romige burrata onder huismerk – een huismerk dat trouwens een herontwerp kreeg.

Dé trend in vleeswaren is vandaag het zogenaamde “hybride” vlees, of vleesproducten die verrijkt worden met plantaardige proteïnen. Ook Delhaize springt op de kar, met drie referenties charcuterie die 30% minder vet bevatten dan de reguliere variant. Onder het huismerk, ontwikkeld door Imperial Meat Products. Kipfilet en hespenworst werden verrijkt met courgette, de salami bevat boterbonen. De doelstellingen is dubbel: enerzijds CO2-reductie, anderzijds een gezonder product. En dat zonder toegevingen op het vlak van smaak, uitzicht en kwaliteit.

Ook in vers vlees waagt Delhaize de stap: leverancier Marmo ontwikkelde worst, burger en gehakt die eveneens 30% minder vet bevatten dankzij de toevoeging van plantaardige ingrediënten. De worst bevat 30% minder vlees, de andere twee referenties 23% minder.

Degustatiepakket

Over naar de feestproducten dan. De retailer pakt uit met een ongeziene variatie aan oesters: Franse, Zeeuwse, Ierse… Voor wie niet kan kiezen is er een degustatiepakket met twee exemplaren van elke soort en voor wie niet kan koken zijn er bereide oesters met champagnesaus, enkel op te warmen. Ook het al uitgebreide aanbod gerookte zalm krijgt er nog enkele referenties bij. Voor de vleesliefhebbers is er een luxueuze wagyu-burger. Artisanale gevulde aardappelen zijn een nieuwigheid op de traiteurafdeling.

Op de afdeling groenten en fruit verschijnen meer combiverpakkingen met verschillende soorten rood fruit in klein formaat. De pitahaja (drakenvrucht) is in mini-versie verkrijgbaar, van de avocado verschijnt dan weer een XL-formaat. Bij de verse smoothies zijn er multivitamineshots in kleine flesjes. Het assortiment desserts onder huismerk breidt verder uit, met onder andere nieuwe varianten chocomousse.

Gezonde innovaties

Voor zoetekauwen met schuldgevoelens zijn er de snoepjes met Nutri-Score A van Finally Candy. Tot slot even aandacht voor een gezonde Belgische innovatie: het Luikse merk Skilup lanceert exclusief bij Delhaize een gamma van vier kinderkoekjes die maar half zoveel suiker bevatten als de doorsnee variant, terwijl ze ook rijk zijn aan proteïnen en vezels, aan vitamine D, vitamine B12 en een bron zijn van zink. Een QR-code op de verpakking brengt personages tot leven.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food5 december, 2025
    Hoe nieuwe eigenaar de Italiaanse Carrefour-winkels weer leven wil inblazen

    New Princes, de voedingsgroep die deze week de overname van Carrefour Italia finaliseerde, ziet groot potentieel: de winkels worden omgebouwd naar het oude Italiaanse supermarktmerk GS en de eigen merken krijgen meer ruimte. Terug naar een vertrouwde naam De Italiaanse tak van Carrefour kreeg met New Princes een verrassende koper:...

  • icon
    Food5 december, 2025
    Jumbo-assortiment wordt steeds Belgischer

    In de Belgische winkels van Jumbo verschijnt steeds meer lokaal assortiment, merken én huismerken: “We willen klanten verleiden en verrassen.” Belgische leveranciers kunnen ook doorstromen naar de Nederlandse markt.

  • icon
    Food5 december, 2025
    Carrefour opent eigen winkels vanaf januari ook op zondag

    Vanaf 18 januari zal Carrefour België zijn 83 eigen winkels (40 hypermarkten en 43 supermarkten) ook op zondag openen. Die stap was voor de keten bijna een noodzaak geworden, gezien het succes van de zondagsopeningen bij Delhaize.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN