LVMH zou de verkoop onderzoeken van zijn belang van 50% in Fenty Beauty, het cosmeticamerk van Rihanna. In 2017 lanceerde de zangeres Fenty Beauty met de hulp van Kendo Brands, de interne beauty-incubator van LVMH.
Afslankingsoperatie
Investeringsbank Evercore zou het proces begeleiden, aldus insiders tegenover Reuters. Volgens twee van de vier bronnen boekte Fenty Beauty in 2024 ongeveer 450 miljoen Amerikaanse dollar (414 miljoen euro) netto-omzet en zou het merk tussen 1 en 2 miljard Amerikaanse dollar (920 miljoen tot 1,84 miljard euro) waard kunnen zijn.
Rihanna en LVMH bezitten elk de helft van het bedrijf. Het assortiment omvat make-up, huidverzorging, haarverzorging en parfum. De producten liggen onder andere in de rekken bij Sephora en zijn verkrijgbaar op Amazon.
Deze week verkocht rivaal Kering ook al zijn schoonheidsdivisie aan L’Oréal voor 4 miljard euro. De verkoop omvat het parfummerk Creed en nieuwe licentieovereenkomsten voor de beautylijnen van de verschillende modehuizen van de luxegroep. Nu de luxemarkt afkoelt, herbekijken de concerns hun portfolio en hun focus.


