RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kijkshop kiest voor volledig nieuw model

icon
Algemeen13 april, 2017

Winkelketen Kijkshop gaat na de zomer een volledig nieuw concept starten, waarbij de winkels door consumenten kunnen gebruikt worden om producten te verkopen aan andere consumenten. Zo wil de keten uit het slop geraken.

Weg van het conservatieve denken

Er zou ondertussen al zes maanden in alle stilte gewerkt zijn aan de nieuwe formule, die volgens Björn Serving, partner bij eigenaar Listerus & Partners, de enige manier is voor de keten om te overleven. “Je kunt ons voor gek verklaren, maar we wisten dat kleine, op elkaar gestapelde veranderingen geen zin hebben”, zegt Serving. “De eerste stap die je dan moet zetten, is weg van het conservatieve denken. Alles moet anders en daar is een andere mindset voor nodig.”

 

In het nieuwe concept zullen de consument, de leverancier en Kijkshop een deel van de koek krijgen. Serving hoopt op minstens tienduizend actieve gebruikers om de vitrines gevuld te krijgen. Het hangt ook volledig van de consumenten af wat er verkocht zal worden. “Het zullen waarschijnlijk geen auto’s zijn of voedingsmiddelen, maar je weet het nooit.”

 

Serving hoopt daarnaast dat de klant zo ook meer informatie kan krijgen over de producten, omdat de verkoper en in principe voldoende kennis van heeft.

 

Dankzij de nieuwe formule hoopt Kijkshop een volledig nieuwe start te nemen, nadat het twee jaar geleden in handen kwam van Listerus en sindsdien ook al een flink pak winkels sloot of van de hand deed.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen27 augustus, 2025
    Frasers gaat voor retailtainment met We Do Play

    De Britse sport- en modegroep Frasers verbreedt zijn horizon en neemt een minderheidsbelang in We Do Play, een uitbater van onder andere minigolfbanen en trampolineparken. Het bedrijf ziet heel wat synergiemogelijkheden.

  • icon
    Algemeen26 augustus, 2025
    Temu-eigenaar PDD kampt met krimpende marges

    PDD Holdings verraste met een hogere omzet in het tweede kwartaal, dankzij herstel op de Chinese markt en aanhoudende internationale groei voor Temu. De prijzenslag op de Chinese e-commercemarkt zet wel de marges onder druk.

  • icon
    Algemeen25 augustus, 2025
    Wibra trekt operationeel directeur aan

    Vanaf 1 september versterkt Wibra haar directieteam met de benoeming van Rogier Wijnhoven als operationeel directeur. Als COO wordt hij eindverantwoordelijke voor IT en later ook voor de logistieke organisatie.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN