BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hudson’s Bay 80 miljoen euro verlies in Nederland

iconAlgemeen14 december, 2018

Hudson’s Bay draait 80 miljoen euro verlies in Nederland en de nieuwe eigenaar, Signa, zou zich dan ook ernstig zorgen maken om de dertien Nederlandse warenhuizen.

 

Tegenvallende omzetten en dure marketing

Bij eigenaar Signa, de holding boven Karstadt en sinds kort ook Kaufhof en Hudson’s Bay, zijn ze flink ongerust over de warenhuizen van Hudson’s Bay in Nederland. Die realiseerden dit jaar tot nu toe liefst 80 miljoen euro verlies, schrijft De Telegraaf. De fikse investeringen van Hudson’s Bay bij de start – de Canadese groep voorzag liefst 350 miljoen euro voor de Nederlandse activiteiten – vertalen zich op dit moment alleen nog maar in tegenvallende omzetten en dure marketing. 

 

Hudson’s Bay ging in 2017 van start in Nederland, toen het vestigingen van de failliete warenhuisketen V&D overnam. Het idee was een luxueuzer imago uit te stralen dan V&D, maar consumenten bleken weinig enthousiast over de hogere prijzen. Al snel moest de nieuwkomer toegevingen doen: er zijn inmiddels goedkopere merken aan het assortiment toegevoegd en in tegenstelling tot eerdere intenties investeert Hudson’s Bay nu ook in prijsacties en advertenties.

 

Zware saneringen dreigen, Hudson’s Bay koopt tijd

Sinds de fusie met Karstadt in juni van dit jaar stijgt de ongerustheid evenwel, want alle activiteiten die Hudson’s Bay in dat fusiebedrijf heeft binnengebracht, zijn verlieslatend. Het gaat dan om de winkels van Kaufhof in Duitsland, Galeria Inno in België, Hudson’s Bay in Nederland en ook nog de outletketen Saks Off 5th. Ook Karstadt zelf draait overigens rode cijfers, maar die zou financieel nog sterker staan. 

 

Meerderheidsaandeelhouder Signa gaat daarom stevig saneren: 5000 banen staan op de tocht en tegen 2023 wil het bedrijf 100 miljoen euro aan personeelskosten zien te besparen. Mogelijk vallen er daarbij ook in de Benelux ontslagen. Wel gaat ondertussen de expansie verder: in Utrecht en Amstelveen openen in 2019 normaal gezien nog twee nieuwe warenhuizen van Hudson’s Bay. De Canadezen zijn er namelijk van overtuigd dat ze het concept vooral tijd nodig heeft om in de plooi te vallen. Marketingdirecteur Edo Beukema zei van bij de start dat het drie jaar nodig zou hebben, maar dat het tegen dan zeker een succes zou zijn.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Hudson’s Bay draait 80 miljoen euro verlies in Nederland en de nieuwe eigenaar, Signa, zou zich dan ook ernstig zorgen maken om de dertien Nederlandse warenhuizen.   Tegenvallende omzetten en dure marketing Bij eigenaar Signa, de holding boven Karstadt en sinds kort ook Kaufhof en Hudson’s Bay, zijn ze flink ongerust over de warenhuizen van Hudson’s Bay in Nederland. Die realiseerden dit jaar tot nu toe liefst 80 miljoen euro verlies, schrijft De Telegraaf. De fikse investeringen van Hudson’s Bay bij de start – de Canadese groep voorzag liefst 350 miljoen euro voor de Nederlandse activiteiten – vertalen zich op dit moment alleen...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart

    Walmart begint met dronebezorging in liefst zes verschillende Amerikaanse staten: het is de bedoeling dat nog dit jaar vier miljoen huishoudens hun pakketjes uit de lucht zien vallen.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten

    Nu de CEO van Marks & Spencer vertrekt, blikt de Britse keten terug op zes jaar transformatie: in de voorbije jaren sloten 68 winkels, verlegde de warenhuisketen de focus naar voeding en verkleinde de schuldenberg. Wel is er nog steeds nood aan kleinere, betere winkels en aan meer winst.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Blokker-familie verlaat Belgische winkelstraten

    De familie Blokker trekt zich terug uit de Belgische commerciële vastgoedwereld. Al voor 50 miljoen euro aan winkelpanden werd verkocht, nog zo’n 20 miljoen euro aan vastgoed staat te koop. Maar wie kocht al die panden?

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be