BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven RetailDetail
  • Onderwerpen innovatieInterview
  • Geografie Japan
  • Personen Jorg Snoeck
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

RetailDetail wordt reisorganisator: “Niets vervangt de vibe van een Retailhunt”

iconAlgemeen28 juli, 2022

RetailDetail vertrekt dit najaar naar Tokio, op Retailhunt. Na steden als New York als Dubai, komt de bakermat én toekomst van moderne retailtrends aan de beurt. “Weinig steden ter wereld komen zo verrassend uit de hoek als de Japanse hoofdstad”, zegt oprichter en reisleider van dienst Jorg Snoeck.

Inspiratie is een voltijdse job

“Vorig jaar maakten we een spectaculaire reis naar Dubai met een grote groep van meer dan 100 deelnemers”, zegt RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck, die zich ontpopt tot heuse reisorganisator. “De hunts zijn ooit begonnen in Berlijn, maar daarna volgden al snel Kopenhagen, Bologna, Shanghai/Shenzhen, New York, Dubai en nu Tokio.”

Na een verplichte coronapauze deed het zichtbaar deugd om weer in het buitenland kennis en inspiratie te kunnen opdoen met Belgische retailondernemers. “Niets kan de ‘vibe’ vervangen van het echt menselijk en direct contact op onze Retailhunt-trendtours. Omdat we met beperkte groepen werken, kunnen we met de Retailhunts top-content aan een uniek netwerk koppelen”, glundert Jorg Snoeck. Maar veel werk is het wel.

Het groeit zo hard dat de hunts een volwaardige tak van RetailDetail geworden zijn. “Ik wil alles tot in de puntjes verzorgen. En dat is eigenlijk bijna een full-time job op zich.” Naast de gesloten hunts zijn er immers ook open hunts en bedrijfshunts, zoals recent voor de veilingsector naar Bologna, maar ook met Lunch Garden naar Berlijn en een tour door de Benelux en Duitsland voor de top 25 van Walmart. “En je hoeft het zo ver niet te zoeken. Al duizenden retailprofessionals hebben onze Antwerp hunt gevolgd, vaak in combinatie met ons nieuwe knowledge center in de Stadsfeestzaal.”

Bakermat van nieuwe trends

Op dit moment legt de oprichter zich quasi voltijds toe op de volgende Retailhunt: de volgende inspiratietocht, met bestemming Tokio, Japan, is volop aan het ‘boarden’. “Ik vertrek volgende week om daar alles te checken.”

Waarom Tokio? “Japan is de bakermat van nieuwe trends. Weinig steden ter wereld komen zo verrassend uit de hoek als de Japanse hoofdstad. Tokio is de heimat van gaming en robotica, katapulteert ons in de metaverse en hypergepersonaliseerde fashion en zoekt creatieve oplossingen voor de uitdagingen van vergrijzing en vereenzaming die ook het Westen te wachten staan.”

“Hoe gaan ze in Tokio om met de vele woonuitdagingen in een overbevolkte metropool? Hoe zorgen voeding en levensstijl er voor een langer en gezond leven? Wat betekent het voor fashion als niet jongeren maar senioren de markt vormen? We trekken naar het Europa van morgen, want dezelfde sociodemografische shift stormt op ons af.”

Wereld van verandering en inspiratie

Op vraag van de deelnemers, gebeurt de hunt naar Tokio voor het eerst in drie groepen, volgens interessesfeer: fashion, food of home/real estate. “Tokio heeft een bijzondere en unieke modecultuur, terwijl de sterke vergrijzing en verstedelijk daar sterk bepalend is voor hoe mensen wonen. Door de groepen te verdelen, kunnen we dieper gaan.”

“Plus, we verwachten ruim 120 topondernemers die meegaan, dan wordt de groep te groot. Iedere groep wordt ondergedompeld in een aangepaste wereld van verandering en inspiratie”, aldus Jorg Snoeck. Is er nog plaats voor wie mee wil? “Oei, we zijn volop aan het afronden. We kunnen elk moment volzet zijn. Degene die nog mee willen, zullen snel moeten zijn.” En wat met het kostenplaatje? “Voor all-in 12900 euro voorzien we een volledig programma van zowat 9.00 tot 23.00 elke dag. Het wordt in ieder geval een onvergetelijke ervaring.”

Boarding info:

  • 2-8 okt – Retailhunt Tokio food
  • 9-15 okt – Retailhunt Tokio fashion
  • 16-22 okt – Retailhunt Tokio home & real estate
Wil je nog mee naar Japan? Klik hier voor meer info.
Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

RetailDetail goes Japan: dit najaar vertrekt een exclusieve Retailhunt naar Tokio. “Weinig steden ter wereld komen zo verrassend uit de hoek als de Japanse hoofdstad”, zegt oprichter en reisleider van dienst Jorg Snoeck.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen5 augustus, 2022
    “(Nog) geen beursgang voor bol.com”

    Dan toch geen beursgang voor bol.com: moederbedrijf Ahold Delhaize zou er niet voor voelen om zijn goudhaantje in deze economische omstandigheden naar de beurs te brengen.

  • iconAlgemeen4 augustus, 2022
    Alibaba verkoopt minder spulletjes, gaat voor food

    Door de coronaperikelen in China, bleef de omzet van Alibaba vorig kwartaal vlak. Het is de eerste keer ooit dan de e-commercereus niet groeit, maar toch is dat een pak beter dan verwacht.

  • iconAlgemeen4 augustus, 2022
    Facebook stopt met live shopping

    Na TikTok trekt nu ook Facebook de stekker uit zijn live shopping-functie. Winkelen via livestream is in Azie al jaren een hit, maar blijkt in het Westen niet zo gauw aan te slaan.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood18 juli, 2022
    In beeld: Aldi opent kassaloze Shop&Go in Utrecht
  • iconAlgemeen11 juli, 2022
    Hema ziet potentie voor verdubbeling in Frankrijk
  • iconMode8 juli, 2022
    Bristol is op weg naar winst
  • iconMode20 juli, 2022
    De Bijenkorf opnieuw diep in het rood
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN