RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven McDonald's
  • Onderwerpen In beeldinnovatiewinkelconcept
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

In beeld: McDonald’s test eerste contactloze restaurant

icon
Food27 december, 2022

Hamburgerketen McDonald’s draait in Texas proef met robots, transportbanden en geolocalisatie. In het restaurant kunnen klanten voor het eerst helemaal contactloos bestellen en afhalen.

Burgers van de band

McDonald’s test in Fort Worth een veelbesproken nieuw concept. De vestiging is een pak kleiner dan gewoonlijk, maar dat is nog het minst opzienbarende aspect. Hoewel er een paar zitplaatsen zijn, richt het restaurant zich op klanten die hun fastfood voor thuis of ‘on the go’ afhalen – en dat vooral zo snel en contactloos mogelijk willen doen.

Klanten er op drie manieren bestellen, allemaal zonder in aanraking te hoeven komen met een medewerker van vlees en bloed. De eerste mogelijkheid is binnen bestellen via de kiosken, die voor het eerst behalve kaartbetalingen ook cash aanvaarden. Bestellingen die klaar zijn, rollen er letterlijk van de band: een transportbandsysteem brengt de orders naar een afhaalschap. Buiten zijn trouwens specifieke parkeerplaatsen voorbehouden voor maaltijdkoeriers en voor wie vlug zijn bestelling komt oppikken.

Wie liever in de auto blijft zitten, kan kiezen tussen de klassieke ‘drive-in’ om ter plaatse te bestellen of de nieuwe ‘Order Ahead Lane’ voor wie via de mobiele app op voorhand heeft besteld. Klanten krijgen er hun bestelling aangereikt – ook weer automatisch via de transportband – van zodra ze komen aangereden. Dankzij geolocalisatietechnologie worden de medewerkers verwittigd wanneer de klanten eraan komen, zodat ze meteen “de bestellingen kunnen beginnen voorbereiden wanneer ze in de buurt van het restaurant zijn”, aldus McDonald’s.

90% is takeaway

“Omdat de behoeften van onze klanten blijven veranderen, zetten we ons in om nieuwe manieren te vinden om hen sneller en gemakkelijker dan ooit van dienst te zijn”, verklaart designdirecteur Max Carmona. Ook koeriers kunnen zo tijd winnen. Sinds de pandemie haalt McDonald’s toch al 90% van de omzet uit afhaal.

Toch is lang niet iedereen enthousiast: activisten vinden dat de automatisering slecht is voor de werkgelegenheid en dat McDonald’s zijn fysieke medewerkers beter meer zou betalen. De fastfoodketen benadrukt echter dat er nog altijd een volledig menselijk team in de keuken staat en dat het louter om een test- en leerconcept gaat. Er zou (nog) geen verdere uitrol zijn voorzien.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

McDonald’s draait in Texas proef met robots, transportbanden en geolocalisatie. In het restaurant kunnen klanten voor het eerst helemaal contactloos bestellen en afhalen.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food27 maart, 2023
    67 supermarkten Delhaize blijven maandag dicht

    Van de 128 Delhaize-filialen in eigen beheer blijven er ook maandag opnieuw 67 dicht. In de distributiecentra verloopt het werk normaal. Als nieuw overleg dinsdag mislukt, staat een sociaal bemiddelaar klaar.

  • icon
    Food24 maart, 2023
    Opnieuw stakingen bij Mestdagh/Intermarché

    Een tiental supermarkten van Intermarché by Mestdagh blijft vrijdag gesloten door stakingsacties, na een zoveelste mislukte bijzondere ondernemingsraad donderdag. De problematiek is dezelfde als bij Delhaize.

  • icon
    Food24 maart, 2023
    Versdepot Delhaize weer open, 66 winkels dicht, “schade gigantisch”

    66 van de 128 Delhaize-filialen blijven ook vrijdag gesloten door stakingsacties. Het vers-distributiecentrum van Delhaize in Zellik, dat donderdagochtend geblokkeerd werd door actievoerders, is sinds gisteravond weer operationeel.

Evenementen
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen8 maart, 2023
    Tien topvrouwen in de Belgische en Nederlandse retail
  • icon
    Algemeen21 maart, 2023
    RetailDetail Omnichannel & E-Commerce Congress is uitverkocht, boek tijdig voor komende events
  • icon
    Algemeen23 maart, 2023
    Action opent een recordaantal winkels
  • icon
    Food20 maart, 2023
    Prijzen stegen het meest bij Aldi en Lidl, het minst bij Delhaize
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN