RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven CarrefourIntermarchéMestdagh
  • Onderwerpen Klantentrouw
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kan Intermarché by Mestdagh de Carrefourklant verleiden?

icon
Food12 januari, 2023

Niet alle klanten van de voormalige Carrefour Market-supermarkten van Groupe Mestdagh blijven trouw aan hun verkooppunt nu de winkels het uithangbord van Intermarché dragen, blijkt uit de eerste bezoekcijfers.

Stabiele bezoekcijfers

Vorige week heropenden de 86 overgenomen supermarkten van voormalig Carrefour-franchisepartner Mestdagh met het nieuwe uithangbord Intermarché by Mestdagh op de gevel: een kleine aardverschuiving voor het foodretaillandschap in Wallonië en Brussel. Hoe reageren klanten, nu ze in hun vertrouwde winkel niet alleen een nieuwe naam aantreffen, maar ook een ander assortiment?

De bezoeken aan de overgenomen winkels bleven in de eerste week na hun heropening vrijwel stabiel vergeleken met december, blijkt uit de eerste cijfers van het Gentse databedrijf Accurat, dat via slimme technologie het dagelijkse shopgedrag van meer dan 300.000 Belgen volgt. Door de verschuiving verdubbelt logischerwijs wel het aandeel van de bezoeken aan Intermarché, terwijl het aandeel van Carrefour Market sterk daalt.

Nieuwsgierigheid speelt mee

Toch valt het op dat één op de vier trouwe Carrefour-klanten die voorheen wekelijks een bezoek brachten aan een Mestdagh-winkel, de vernieuwde Intermarché nog niet bezocht. De helft onder hen bezocht een andere Carrefour-vestiging, de andere helft verkoos een andere supermarkt waar ze al klant waren. Een mogelijke verklaring zit in het feit dat Mestdagh-klanten hun vertrouwde Carrefour-producten niet langer in de rekken vinden bij Intermarché.

Anderzijds speelt nieuwsgierigheid. Elke Intermarché by Mestdagh lokte de eerste dagen bezoekers die de winkel voordien links lieten liggen: één op de drie bezoekers tijdens de eerste week, waren mensen die de winkel al maanden niet meer bezocht hadden. Zij compenseren voor de klanten die wegbleven. Uiteraard is het te vroeg voor grote conclusies: of die nieuwe bezoekers zullen terugkeren, en of de verloren klanten een omweg zullen blijven maken, valt nog af te wachten.

Winkelbezoeken voor en na de heropening

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Niet alle klanten van de voormalige Carrefour Market supermarkten van Groupe Mestdagh blijven trouw aan hun verkooppunt nu de winkels het uithangbord van Intermarché dragen, blijkt uit de eerste bezoekcijfers.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food23 maart, 2023
    Vakbonden én politiek nemen franchisemodel onder vuur

    De ingrijpende hervormingsplannen bij Delhaize lokken steeds meer politieke reacties uit. Daarbij deinzen politici er niet voor terug om het franchiseconcept fundamenteel in vraag te stellen.

  • icon
    Food23 maart, 2023
    Carrefour gaat tot 2026 door met CEO Bompard

    De Franse retailreus Carrefour heeft het contract van zijn CEO Alexandre Bompard met drie jaar verlengd. Als het nieuwe contract in 2026 afloopt, zal Bompard er negen jaar de touwtjes in handen hebben gehad.

  • icon
    Food23 maart, 2023
    Uitputtingsslag bij Delhaize: helft winkels dicht, versdepot geblokkeerd

    66 geïntegreerde filialen van Delhaize zijn vandaag open, waaronder bijna alle Vlaamse winkels. Maar door acties in het vers-distributiecentrum in Zellik krijgen de supermarkten geen verse voeding aangeleverd.

Evenementen
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen24 februari, 2023
    Hoe eBay verloren klanten wil terugwinnen
  • icon
    Algemeen8 maart, 2023
    Tien topvrouwen in de Belgische en Nederlandse retail
  • icon
    Food20 maart, 2023
    Prijzen stegen het meest bij Aldi en Lidl, het minst bij Delhaize
  • icon
    Mode1 maart, 2023
    Scotch & Soda staat in de etalage
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN