RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Coolblue jaagt op razendsnelle groei

icon
m-Tail8 augustus, 2012

Rotterdam als centrale hub

Om die groei te kunnen realiseren, verhuist het hoofdkantoor van de internethandelaar naar een kantoorpand tegenover Rotterdam CS. Die stad ligt erg centraal voor de retailer, die immers actief is in Nederland en België. Op dit moment werken er ruim driehonderd mensen bij het bedrijf, maar dat aantal groeit dit jaar nog met 180, zo stelt mede-oprichter en topman Pieter Zwart van Coolblue in een interview met Marketingfacts.

 

De strategie van Coolblue bestaat uit het openen van zeer gespecialiseerde webwinkels op productniveau. Dat begon ooit met de verkoop van mp3-spelers, maar intussen zijn er 160 webwinkels in de meest uiteenlopende productcategorieën. Samen waren die vorig jaar goed voor een omzet van 114 miljoen euro. Voor dit jaar staat de opening van zo’n honderd nieuwe webwinkels op het programma.

 

‘Nieuwe markten vinden is niet moeilijk’

“We hebben natuurlijk nog steeds de wind mee, want de algemene beweging is nog steeds van offline naar online winkelen. We verbeteren ook continu onze proposities met de nieuwe winkels”, verklaart Zwart de groei. De keuze voor nieuwe webwinkels is niet ingewikkeld: “dat gebeurt op verschillende manieren. Allereerst zijn er natuurlijk productinnovaties, zoals de tablets, die zich aandienen en een aparte winkel rechtvaardigen. Ten tweede richten we ons steeds meer op niches, zoals bijvoorbeeld statieven. Die maakten eerst deel uit van Digicamshop.nl, maar daarna hebben we een aparte shop voor statieven opgezet. Ons aanbod in statieven is nu terug te vinden in beide shops. Het mooie is dat we daarmee twee verschillende doelgroepen en koopmomenten ondersteunen.”

 

De huidige vier winkels moeten worden uitgebreid. Daarvoor kijkt de onderneming naar bijvoorbeeld Amsterdam, Utrecht en het Belgische Gent: “Het geeft mensen veel vertrouwen als ze een gezicht kunnen zien en het product kunnen vasthouden. Die fysieke beleving is de essentie van onze winkels. Proeven, voelen, ruiken. Iedereen weet wel hoe een iPad eruit ziet als ze die bestellen, maar hoe ziet die cover eruit? Werkt die wel zo makkelijk? Op die manier vormen onze winkels echt een verlengstuk op de website.”

Meer m-Tail
Bekijk meer
  • icon
    m-Tail14 juni, 2018
    Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

    Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.   Winkelkar automatisch scannen Kassaloze winkels zijn de nieuwe hype in retailland, zeker in supermarkten en buurtwinkels: behalve de volledig kassaloze...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

    The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren. Modelandschap verduurzamen Het tweedehandskledingplatform richt zich specifiek tot al wie high-end designerkleding wil kopen en verkopen. Sinds de oprichting in 2013...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Amazon verbant klanten die teveel retourneren

    Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.   Verbannen zonder waarschuwing Wie regelmatig of kort na elkaar bestellingen terugstuurt naar Amazon, loopt het...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN