BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Burberry profiteert van brexit

iconMode18 oktober, 2016

Het Britse modemerk Burberry heeft de voorbije maanden weten te profiteren van de gevolgen van de brexit. Door de lagere stand van de Britse pond gaven toeristen in het Verenigd Koninkrijk immers meer geld uit.

Sterke stijging Verenigd Koninkrijk

Die extra verkoop kon Burberry in de eerste helft van het jaar wel gebruiken, want in Azië was er sprake van een omgekeerde trend: daar daalde de omzet ten opzichte van een jaar eerder. In de eerste zes maanden van 2016 haalde Burberry een omzet van 1,16 miljard pond (1,3 miljard euro), 5% meer dan een jaar eerder. Daarmee wist het ook te voldoen aan de verwachtingen van de analisten. Op vergelijkbare basis steeg de omzet in het tweede kwartaal met 2%.

 

Burberry laat verstaan dat de goede prestatie te danken is aan een betere verkoop in het Verenigd Koninkrijk. Door de zwakke positie van de pond, die na de brexit een flinke klap kreeg, zijn producten voor toeristen uit andere landen immers een stuk goedkoper geworden. Het is dan ook niet verrassend dat de vergelijkbare omzet in het Verenigd Koninkrijk met 30% de hoogte in schoot.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Het Britse modemerk Burberry heeft de voorbije maanden weten te profiteren van de gevolgen van de brexit. Door de lagere stand van de Britse pond gaven toeristen in het Verenigd Koninkrijk immers meer geld uit. Sterke stijging Verenigd Koninkrijk Die extra verkoop kon Burberry in de eerste helft van het jaar wel gebruiken, want in Azië was er sprake van een omgekeerde trend: daar daalde de omzet ten opzichte van een jaar eerder. In de eerste zes maanden van 2016 haalde Burberry een omzet van 1,16 miljard pond (1,3 miljard euro), 5% meer dan een jaar eerder. Daarmee wist het...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode29 juni, 2022
    Toeleveringsproblemen worden geleidelijk minder bij H&M

    H&M Group presteerde in het halfjaar tot eind mei beter dan verwacht. De omzet kwam 20% hoger uit, maar vooral opvallend is dat de winst verdubbelde. De verkoop in de fysieke winkels herneemt na de coronapandemie.

  • iconMode29 juni, 2022
    Internationaal personeelsprotest bij sieradenketen Lovisa

    Bij de sieradenketen Lovisa voeren de winkelmedewerkers actie. In de Belgische winkels staakt vrijdag het personeel, in Nederland vertellen de medewerkers aan klanten dat ze worden onderbetaald.

  • iconMode28 juni, 2022
    Nike stapelt voorraden op en verliest marge

    Nike haalde in het jaar tot eind mei 5% meer omzet en evenveel meer winst. Toch begon 2022 weinig veelbelovend, met krimpende marges en omzetten door oplopende voorraden en kosteninflatie.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconMode22 juni, 2022
    In beeld: Scotch & Soda maakt ambitieus statement in Milaan
  • iconMode16 juni, 2022
    Groeiend H&M nog niet op pre-coronaniveau
  • iconAlgemeen23 juni, 2022
    The Future of Shopping: robots zoeven de hype voorbij
  • iconAlgemeen20 juni, 2022
    Amazon lanceert Belgische webshop na de zomer
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • linkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN