JBC breidt zijn ‘Op-Nieuw’ pop-upwinkels voor tweedehands baby- en kinderkleding verder uit. Het Belgische familiebedrijf opent in maart en april nieuwe tijdelijke winkels in Korbeek-Lo, Belle-Île Luik en Zemst, maar daar blijft het niet bij.
Tien pop-ups in 2025
Vanaf maart 2025 opent JBC meerdere pop-upwinkels verspreid over België. De ‘Op-Nieuw’ pop-ups bieden tweedehands baby- en kinderkleding tot maat 176, ingezameld via de ‘Bring Back’-acties van JBC. Tijdens die ‘Bring Back’-momenten kunnen klanten gedragen JBC-kinderkleding inleveren en in ruil daarvoor punten verzamelen op hun klantenkaart, die ze kunnen inwisselen voor korting.
In maart en april openen pop-upwinkels in Korbeek-Lo, Belle-Île Luik en Zemst, maar het doel is om in 2025 tien tijdelijke locaties te openen, verspreid over Vlaanderen en Wallonië. Eerdere ‘Op-Nieuw’ pop-ups in Olen, Wijnegem Shopping, Aalst en Hasselt trokken immers al veel enthousiaste klanten, wat voor JBC de groeiende vraag naar circulaire mode bevestigt.
Maximum 30 minuten rijden
“Uit de huidige pop-ups stellen we vast dat klanten gemiddeld niet verder dan 30 minuten rijden voor ons tweedehands aanbod. Daarom is een doordachte spreiding over heel België een must, zodat elke binnengebrachte outfit moeiteloos een nieuw leven krijgt en we samen bijdragen aan een duurzamere modewereld”, zegt CEO Bart Claes.
Met deze uitbreiding zet de keten ook een nieuwe stap in haar “Pass It On”-strategie, die zich richt op het verlengen van de levensduur van kleding. Wat begon met kleine ‘Op-Nieuw’-corners in de winkels, groeit nu uit tot volwaardige pop-ups met een breder aanbod. “Bij JBC geloven we sterk in doorgeefmode: hoe langer kleding gedragen wordt, hoe kleiner de impact op onze planeet,” bevestigt CEO Ann Claes.