RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen
  • Abonneren
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
  • Inloggen
  • Abonneren
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Estée LauderKeringTom Ford
  • Onderwerpen Overname
  • Geografie FrankrijkVerenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Komt Tom Ford weer thuis bij Kering?

icon
Mode4 november, 2022
Grzegorz Czapski / Shutterstock.com

Gaat niet Estée Lauder, maar Kering aan de haal met Tom Ford? Beide luxehuizen stelden zich kandidaat om het mannenmodemerk over te nemen, maar nu zou Gucci-moeder Kering dichtbij een deal zijn.

Historische banden

Sinds deze zomer lopen er overnamegesprekken bij Tom Ford: het luxemerk staat al enkele maanden in de etalage en de overnamekandidaten lijken zich vlot aan te dienen. In augustus leek Estée Lauder het pleit te gaan winnen: het Amerikaanse concern zou ruim drie miljard dollar hebben geboden.

Estée Lauder heeft al een licentieovereenkomst om de producten (vooral parfums) van Tom Ford te verkopen. Die verkoop loopt erg goed, zeker in China, dus zou de overname een logische zet zijn. Voor Estée Lauder zou het meteen de grootste overname uit haar geschiedenis zijn.

Toch blijkt nu een andere kandidaat in polepositie te staan. De Wall Street Journal meldt dat de Franse luxegroep Kering in vergevorderde besprekingen is om Tom Ford te kopen. Volgens interne bronnen zou een deal dichtbij kunnen zijn.

Voor Tom Ford zou het bij Kering een beetje thuiskomen zijn, want de ontwerper werkte eerder voor dochtermerken Gucci en Yves Saint Laurent. Hij verliet de groep in 2004 en startte toen zijn eigen label. Al vloeide zijn vertrek toen wel voort uit zogeheten niet-verzoenbare creatieve conflicten. Wie het uiteindelijk zal halen, is dus nog afwachten.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Gaat niet Estée Lauder maar Kering aan de haal met Tom Ford? Beide luxehuizen zijn kandidaat, maar nu zou Gucci-moeder Kering dichtbij een deal zijn.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode7 december, 2023
    Doek valt (opnieuw) voor Perry Sport, Aktiesport en Sprinter

    Sports Unlimited Retail, het moederbedrijf van de sportwinkelkenets Perry Sport, Aktiesport en Sprinter in Nederland, is failliet verklaard. Dat betekent het einde van 54 winkels en 1100 banen.

  • icon
    Mode6 december, 2023
    Tweedehandsplatform Zara Pre-Owned van start in de Benelux

    Zara breidt zijn tweedehandsdienst Pre-Owned uit naar veertien bijkomende Europese landen, waaronder België, Luxemburg en Nederland. De lancering staat gepland op 12 december.

  • icon
    Mode5 december, 2023
    De tien trends voor 2024 in de modesector

    Ook 2024 wordt geen gemakkelijk jaar voor de modesector. Toch blijven veranderende prioriteiten ook kansen bieden. Dit zijn de tien grootste.

Meest gelezen
  • icon
    Food17 november, 2023
    Jumbo laat laagsteprijsgarantie los
  • icon
    Food17 november, 2023
    Dreigt faillissement ook voor Makro Nederland?
  • icon
    Vrije tijd15 november, 2023
    Fressnapf wordt Nederlandse nummer twee na overname Jumper
  • icon
    Wonen16 november, 2023
    Leen Bakker en Kwantum diep in de rode cijfers
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN