RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Omzet Yoox Net-a-porter kent forse stijging

icon
m-Tail3 maart, 2017

De omzet van Yoox Net-a-porter Group is in 2016 met 17,7 procent gestegen ten opzichte van de pro-forma cijfers van 2015. Bovendien groeide de omzet in het laatste kwartaal sterker dan in de drie voorgaande kwartalen.

 

Stijging klanten en bestellingen

De totale omzet van Yoox Net-a-porter kwam in 2016 uit op 1,87 miljard euro, wat een groei betekende van 17,7 procent. In het laatste kwartaal was er zelfs sprake van een omzetgroei van 19,2 procent naar 538,2 miljoen euro.

 

De groep wijst voor de sterke stijging naar de groei van het aantal unieke bezoekers per maand, goed voor een totaal van 28,8 miljoen. Een jaar eerder waren dat er nog maar 26,7 miljoen. Het aantal actieve klanten steeg zo van 2,5 miljoen naar 2,9 miljoen en ook het aantal bestellingen ging fors de hoogte in, naar 8,4 miljoen. De gemiddelde waarde van een bestelling daalde wel van 352 euro naar 334 euro.

 

“We blijven onze superioriteit tonen over alle sectors waarin we opereren”, zegt Federico Marchetti, CEO van de groep. “Onze unieke service, onverslaanbare productkeuze, uitstekende content en voortdurende innovatie maken ons de eerste bestemming voor consumenten die ons vertrouwen als een leidende autoriteit op vlak van mode.”

 

Sterke groei in Azië

Op geografisch vlak was de sterkste groei voor de groep te vinden in Azië-Pacific, waar de omzet met 27,1 procent de hoogte in ging. In het vierde kwartaal was dat zelfs 36 procent. In Europa steeg de omzet met 13,2 procent ten opzichte van een jaar eerder. De totale nettowinst steeg met 16 procent naar 69,3 miljoen euro, met een marge van 3,7 procent.

 

In 2017 verwacht Yoox Net-a-porter een gelijkaardige groei tussen 17 en 20 procent. Het wil tot 2020 minstens dat groeitempo aanhouden. Daarnaast moet ook de winstgevendheid blijven stijgen. Daarom gaat het onder andere investeren in technologie, verschillende logistieke hubs, klantenservice en een nieuw distributiecentrum in Dubai.

 

Enkele dagen geleden raakte nog bekend dat Natalie Massenet, de oprichtster van Net-a-porter, aan de slag gaat bij concurrent Farfetch. Massenet besloot vlak voor de fusie van Yoox en Net-a-porter op te stappen, omdat ze zich niet kon vereenzelvigen met de rol die ze binnen het bedrijf zou krijgen.

Meer m-Tail
Bekijk meer
  • icon
    m-Tail14 juni, 2018
    Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

    Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.   Winkelkar automatisch scannen Kassaloze winkels zijn de nieuwe hype in retailland, zeker in supermarkten en buurtwinkels: behalve de volledig kassaloze...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

    The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren. Modelandschap verduurzamen Het tweedehandskledingplatform richt zich specifiek tot al wie high-end designerkleding wil kopen en verkopen. Sinds de oprichting in 2013...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Amazon verbant klanten die teveel retourneren

    Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.   Verbannen zonder waarschuwing Wie regelmatig of kort na elkaar bestellingen terugstuurt naar Amazon, loopt het...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN