RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Kering
  • Onderwerpen Managementwissel
  • Geografie Frankrijk
  • Personen François-Henri Pinault
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Renault-topman moet Kering uit het slop halen

icon
Mode16 juni, 2025
Shutterstock

CEO Luca de Meo heeft zijn functie bij Renault neergelegd om de leiding te nemen over het slabakkende luxeconcern Kering, waar topman François-Henri Pinault een stapje opzij zet.

Verrassende overstap

Zondag maakte autoconstructeur Renault bekend dat CEO Luca de Meo op 15 juli aftreedt “om nieuwe uitdagingen buiten de auto-industrie aan te gaan”. Al gauw raakte bekend dat die uitdaging zich in de modesector bevindt: de topman maakt de verrassende overstap naar Kering, het luxeconcern achter merken als Gucci, Balenciaga en Yves Saint Laurent. Vorige week meldde het Franse magazine Challenges al dat Kering-topman François-Henri Pinault aan een splitsing van zijn dubbele functie als voorzitter en CEO werkte en dat de zoektocht naar een CEO al gestart was.

Kering beleeft moeilijke tijden, vooral als gevolg van tegenvallende resultaten voor vlaggenschipmerk Gucci. De economische vertraging in China speelt het bedrijf parten. Het luxeconcern lijkt erop te rekenen dat topman de Meo het kunstje kan overdoen dat hij eerder bij Renault opvoerde: hij haalde de afgelopen vijf jaar het automerk uit de rode cijfers en wist de beurswaarde te verdubbelen.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode15 juli, 2025
    LVMH-fonds neemt minderheidsbelang in breimerk Molli

    Het Franse breimerk Molli heeft een minderheidsbelang verkocht aan LVMH Luxury Ventures, een investeringsvehikel binnen LVMH. Het in 2014 geherlanceerde merk wil het groeigeld gebruiken om internationaal uit te breiden.

  • icon
    Mode15 juli, 2025
    Marks & Spencer maakt debuut in Australië

    Marks & Spencer is nu ook actief in Australië: niet met eigen winkels, wel met een mode-aanbod bij luxewarenhuisketen David Jones. Het is de eerste internationale groothandelsdeal voor de modetak van de Britse retailer.

  • icon
    Mode14 juli, 2025
    Uniqlo-moeder waarschuwt voor China en VS na recordomzet

    Fast Retailing, het Japanse moederbedrijf van Uniqlo, heeft in de eerste negen maanden van zijn boekjaar 2025 recordresultaten neergezet. Toch dreigen Amerikaanse importtarieven en de zwakke vraag in China verdere groei te ondermijnen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food17 juni, 2025
    GoodLife Foods neemt krokettenspecialist TNS Food over
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN