RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven ActionAlbert HeijnDouglas
  • Onderwerpen Managementwissel
  • Personen Sander van der Laan
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Voormalig Albert Heijn-topman Sander van der Laan wordt CEO van Douglas

icon
Schoonheid/verzorging24 oktober, 2022
Tina Müller & Sander van der Laan

Sander van der Laan gaat de Duitse parfumerieketen Douglas leiden. De man, die eerder topfuncties bekleedde bij Albert Heijn en Action, moet de winstgevendheid van het bedrijf verder verhogen.

“Ideale kandidaat”

Op 1 november gaat Sander van der Laan aan de slag bij Douglas, de parfumerieketen die goed is voor een omzet van 3,1 miljard euro met ongeveer 1900 winkels in Europa. Hij volgt Tina Müller op, die na vijf jaar aan het hoofd van de retailer de overstap maakt naar de raad van bestuur.

De sterke resultaten die van der Laan bij Action realiseerde, hebben het Duitse bedrijf overtuigd: “Hij heeft de omzet en het bedrijfsresultaat van Action in een paar jaar tijd aanzienlijk verhoogd. Dit maakt hem een ideale kandidaat om Douglas naar de volgende fase te leiden”, zegt Henning Kreke, voorzitter van de raad van commissarissen. De belangrijkste taken voor de nieuwe CEO: de processen aanpassen aan e-commerce, het apotheekassortiment volledig integreren en de winstgevendheid verder verhogen.

Herstructurering

Van der Laan werkte gedurende meer dan zestien jaar bij Ahold Delhaize, waarvan de laatste jaren als CEO van Albert Heijn. In die functie bracht hij die supermarktketen naar België. Daarna werd hij CEO van Action, waar hij de activiteiten uitbreidde naar tien landen en de omzet deed groeien van twee miljard naar vijf miljard euro.

Douglas onderging in 2021 een grondige herstructurering: daarbij werden in Europa wel 500 van de toen 2400 winkels gesloten. De retailer is actief in een twintigtal Europese landen. In Nederland is de keten al actief sinds 1980, met nu een honderdtal winkels. In België heeft Douglas geen fysieke winkels, wel de webshop parfumdreams.be.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Sander van der Laan, die eerder topfuncties bekleedde bij Albert Heijn en Action, gaat de Duitse parfumerieketen Douglas leiden. Hij moet de winstgevendheid van het bedrijf verder verhogen.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging31 januari, 2023
    Optiekgroep Krys krijgt nieuwe smoel

    Krys, een Franse coöperatieve van optiekzaken en hoorcentra, meet zich een nieuw imago aan. Na meer dan 50 jaar vernieuwt het logo en de huisstijl.

  • icon
    Schoonheid/verzorging25 januari, 2023
    Waarom Amazon een abonnement op medicijnen lanceert

    Amazon levert in de VS nu ook medicijnen op voorschrift aan huis. Maar wat heeft de “Everything Store” daar zelf aan?

  • icon
    Schoonheid/verzorging24 januari, 2023
    Omzetgroei van 30% voor Medi-Market

    Parafarmacieketen Medi-Market zag de omzet in 2022 met wel 30% stijgen. De koopkrachtcrisis speelt in het voordeel van de keten, die ook dit jaar weer een twaalftal bijkomende winkels wil openen.

Evenementen
  • 16
    feb
    Captains of Retail 2023
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Food23 januari, 2023
    Europeanen mogen nu ook krekelpoeder en kleine meelwormen eten
  • icon
    Food13 januari, 2023
    Medewerkers failliet Makro gegeerd op de arbeidsmarkt
  • icon
    Food10 januari, 2023
    Makro België is failliet verklaard
  • icon
    Algemeen9 januari, 2023
    Acht hot topics voor retailers in 2023 en daarna
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN