RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beter Bed opent eerste 'Experience Store'

icon
Wonen8 december, 2021

Beter Bed heeft in Groningen een eerste ‘experience store’ geopend. De winkel van 1550 m² wil meer advies en meer beleving bieden, met onder meer chatbots en matrasabonnementen.

 

Beleving in plaats van product

In Groningen heeft Beter Bed de eerste vestiging van een nieuw winkelconcept geopend, genaamd Sleep Experience. De belevingswinkel past in de nieuwe strategie van de beddenretailer om de fysieke basis te verstevigen met nieuwe winkelconcepten. De winkel biedt nieuwe technologische snufjes, een sterkere beleving en een uitgebreid duurzaam assortiment.

 

De beleving is opgebouwd rond het gebruiksmoment, niet rond de producten. Zoals eerder al in het nieuwe Light Gallery-concept, verdeelt de winkel zich in “een intieme nachtelijke sfeer” enerzijds en “een frisse, vitale ochtendsfeer” anderzijds. Daarmee wil het concept duidelijk maken dat het niet om de bedden per se draait, maar om een goede nachtrust.

 

Sensoren en kartonnen bedden

Technologie moet in de winkel meer personalisatie mogelijk maken. Chatbot Bo geeft bijvoorbeeld interactief slaapadvies, terwijl het M-line digitaal interactief scherm – naar eigen zeggen één van de grootste LED-wanden van Europa – meer informatie geeft over producten. Sensoren kunnen er ook het lichaam van de klant meten en zo een persoonlijk slaapprofiel met matrasadvies opstellen. In de nabije toekomst is het de bedoeling dat mensen ook thuis de metingen kunnen doen, wat online bestellen vergemakkelijkt. Met een slimme matras en andere slimme apparaten is er bovendien aandacht voor internet of things-toepassingen.

 

In de winkel is er ook aandacht voor duurzame oplossingen: meer dan een derde van het assortiment zou al uit duurzame producten bestaan, zoals bedden en meubels van gerecycled karton. Twee nieuwe matrassencollecties zijn volledig gemaakt van herbruikbare materialen. Een meer circulaire oplossing is dan weer Leazzzy, een abonnementsformule waarbij klanten een boxspring-matras kunnen leasen.

 

CEO John Kruijssen noemt de nieuwe winkel “de belichaming van onze recent gelanceerde strategie richting 2025” en zegt dat die de standaard zet voor uitrol naar het verdere winkelnetwerk. Concreet zegt de topman dat er meer belevingswinkels van het nieuwe concept gaan komen én dat elementen die goed werken ook in andere winkels toegepast zullen worden.

 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Beter Bed heeft in Groningen een eerste ‘experience store’ geopend. De winkel van 1550 m² wil meer advies en meer beleving bieden, met onder meer chatbots en matrasabonnementen.   Beleving in plaats van product In Groningen heeft Beter Bed de eerste vestiging van een nieuw winkelconcept geopend, genaamd Sleep Experience. De belevingswinkel past in de nieuwe strategie van de beddenretailer om de fysieke basis te verstevigen met nieuwe winkelconcepten. De winkel biedt nieuwe technologische snufjes, een sterkere beleving en een uitgebreid duurzaam assortiment.   De beleving is opgebouwd rond het gebruiksmoment, niet rond de producten. Zoals eerder al in het nieuwe...

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen1 februari, 2023
    Containers kelderen winst Juntoo, Exterioo en X2O

    Safuco, de holding boven de ketens X2O, Juntoo en Exterioo, kon vorig jaar niet van zijn groei genieten. De winst dook plots in het rood.

  • Maisons du Monde
    icon
    Wonen26 januari, 2023
    Ex-topman Carrefour België wordt CEO van Maisons du Monde

    Julie Walbaum, algemeen directeur van interieurketen Maisons du Monde, stapt op. Haar vervanger is François-Melchior de Polignac, jarenlang de CEO van Carrefour België.

  • icon
    Wonen20 januari, 2023
    Eggo biedt volledige interieurs aan met ‘mixed reality’

    Keukenmerk èggo transformeert zich op 15-jarige leeftijd tot complete interieurinrichter. Dat nieuwe interieur kunnen klanten ontdekken via video-offertes, een nieuwe digitale tool die de retailer dit jaar lanceert.

Evenementen
  • 16
    feb
    Captains of Retail 2023
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Food23 januari, 2023
    Europeanen mogen nu ook krekelpoeder en kleine meelwormen eten
  • icon
    Food13 januari, 2023
    Medewerkers failliet Makro gegeerd op de arbeidsmarkt
  • icon
    Food10 januari, 2023
    Makro België is failliet verklaard
  • icon
    Algemeen9 januari, 2023
    Acht hot topics voor retailers in 2023 en daarna
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN