RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beter Bed toonde zich van beste kant in 2021

icon
Wonen11 maart, 2022

Beter Bed staat er goed voor na een succesvol 2021: de nieuwe strategie van de matrassenverkoper slaat aan, dus neemt de retailer vanaf nu alle winkels onder handen en zet het verder in op e-commerce.

 

Op koers met nieuwe strategie

Beter Bed heeft zich in het tweede pandemiejaar van zijn beste kant getoond, vindt CEO John Kruijssen. Ondanks een lockdown op de Nederlandse thuismarkt steeg de omzet vorig jaar met 5,3% op vergelijkbare basis naar 214,2 miljoen euro. Online groeide zelfs met 56%: e-commerce maakt nu al bijna een kwart (23,4%) van de verkoop uit.

 

De nettowinst klom van 7,9 miljoen naar 13,9 miljoen euro. Dat geld gaat de beddenverkoper nu gebruiken om nog meer te investeren. Tegen 2025 moet online minstens 25% van de totale omzet uitmaken, volgens de nieuwe strategie die het bedrijf in mei vorig jaar lanceerde. Beter Bed heeft daarom een volledig digitaal team aan het werk gezet, maar zet tegelijk in op een nieuwe look & feel voor alle fysieke winkels en wil het nieuwe leaseconcept Leazzzy verder uitbouwen.

 

Jaar van belangrijke ontwikkelingen

“Het ontsluiten van ons digitale potentieel is de drijfveer geweest achter een aantal belangrijke ontwikkelingen”, meent de CEO. In 2021 testte Beter Bed een nieuw Experience-winkelconcept in Groningen, dat volgens Kruijssen zeer positief wordt onthaald – zowel qua bezoekersaantallen en gemiddelde conversie als transactiewaarde. Bijgevolg krijgt in de toekomst het hele winkelnetwerk een make-over. Ook Leazzzy werd vorig jaar gelanceerd en heeft positieve vooruitzichten: dit jaar komen er niet alleen extra producten maar ook diensten bij, met als motto Sleep-as-a-Service.

 

Voor dit jaar voorziet de matrassengroep voorraadbuffers en strikt kostenbeheer, want het zal nog enige tijd duren voor de huidige verstoringen in de toeleveringsketen zich normaliseren. Niet alleen voelt het bedrijf nog de gevolgen van de coronapandemie (personeelstekorten en hoge grondstofprijzen), ook de situatie in Oekraïne houdt Beter Bed nauw in de gaten.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Beter Bed staat er goed voor na een succesvol 2021: de nieuwe strategie van de matrassenverkoper slaat aan, dus neemt de retailer vanaf nu alle winkels onder handen en zet het verder in op e-commerce.   Op koers met nieuwe strategie Beter Bed heeft zich in het tweede pandemiejaar van zijn beste kant getoond, vindt CEO John Kruijssen. Ondanks een lockdown op de Nederlandse thuismarkt steeg de omzet vorig jaar met 5,3% op vergelijkbare basis naar 214,2 miljoen euro. Online groeide zelfs met 56%: e-commerce maakt nu al bijna een kwart (23,4%) van de verkoop uit.   De nettowinst klom van 7,9 miljoen...

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen1 februari, 2023
    Containers kelderen winst Juntoo, Exterioo en X2O

    Safuco, de holding boven de ketens X2O, Juntoo en Exterioo, kon vorig jaar niet van zijn groei genieten. De winst dook plots in het rood.

  • Maisons du Monde
    icon
    Wonen26 januari, 2023
    Ex-topman Carrefour België wordt CEO van Maisons du Monde

    Julie Walbaum, algemeen directeur van interieurketen Maisons du Monde, stapt op. Haar vervanger is François-Melchior de Polignac, jarenlang de CEO van Carrefour België.

  • icon
    Wonen20 januari, 2023
    Eggo biedt volledige interieurs aan met ‘mixed reality’

    Keukenmerk èggo transformeert zich op 15-jarige leeftijd tot complete interieurinrichter. Dat nieuwe interieur kunnen klanten ontdekken via video-offertes, een nieuwe digitale tool die de retailer dit jaar lanceert.

Evenementen
  • 16
    feb
    Captains of Retail 2023
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Food23 januari, 2023
    Europeanen mogen nu ook krekelpoeder en kleine meelwormen eten
  • icon
    Food13 januari, 2023
    Medewerkers failliet Makro gegeerd op de arbeidsmarkt
  • icon
    Food10 januari, 2023
    Makro België is failliet verklaard
  • icon
    Algemeen9 januari, 2023
    Acht hot topics voor retailers in 2023 en daarna
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN