RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Jysk groeit fors in Benelux

icon
Wonen30 november, 2021

Ondanks de gedwongen winkelsluitingen in verschillende landen is Jysk er opnieuw in geslaagd ijzersterke resultaten neer te zetten. Zowel in België als in Nederland bereikten de opbrengsten een nieuwe piek.

 

Meer winst

Jysk meldde in september al een recordomzet van omgerekend 4,39 miljard euro. Vandaag gaf de retailer meer financiële details omtrent het boekjaar 2020-2021, dat eind augustus werd afgesloten. De globale bedrijfswinst (ebit) steeg met ruim een vijfde naar 4,5 miljard Deense kroon (600 miljoen euro).

 

In België steeg de omzet met bijna 92% tot 66,7 miljoen euro, de operationele winst kwam uit op 10 miljoen euro. “Het was een uitdagend jaar waarin onze winkels geruime tijd gesloten moesten blijven en we te maken hadden met verregaande maatregelen. Daarom ben ik uitermate trots dat we met z’n allen dit geweldige resultaat hebben behaald. Hieruit blijkt maar weer dat ons seamless concept, waarbij online- en offline winkelen goed op elkaar zijn ingespeeld, perfect aansluit bij de wensen van onze klanten,” aldus Frank Christant, countrymanager van Jysk in Nederland, België en Frankrijk.

 

De retailer telt momenteel 43 vestigingen in België, maar mikt uiteindelijk op minimaal honderd winkels verspreid over het hele land. Daarnaast worden alle filialen die voor 2018 geopend werden omgebouwd naar het nieuwste winkelconcept.

 

Investeren in winkels

In Nederland steeg de omzet met ‘slechts’ 1,1% naar 163 miljoen euro, maar de winst kwam met 26,7 miljoen euro bijna een kwart hoger uit dan een jaar geleden. Jysk wil er in de komende jaren 72 winkels ombouwen. “We merken dat het nieuwe winkelconcept meer klanten trekt en om die reden blijven we investeren in het ombouwen van onze winkels. De grootste uitdaging hierbij is om de benodigde materialen te krijgen, aangezien er wereldwijd een gebrek is aan grondstoffen en logistieke capaciteit. We verwachten echter dat dit de komende jaren gaat verbeteren”, zegt Christant.

 

Voor het lopende jaar verwacht CEO Jan Bøgh voor sommige markten een enorm groeipotentieel, terwijl andere landen er rekening moeten mee houden dat het moeilijk kan worden om de omzet van 2020/21 te evenaren. “In sommige landen hadden we te maken met ‘forward buying’, waarbij klanten eerder dan gepland meubelen hebben gekocht. Deze klanten zullen dit jaar waarschijnlijk geen nieuwe tuinmeubelen of een nieuw bed meer kopen”, aldus de topman.

 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Ondanks de gedwongen winkelsluitingen in verschillende landen is Jysk er opnieuw in geslaagd ijzersterke resultaten neer te zetten. Zowel in België als in Nederland bereikten de opbrengsten een nieuwe piek.   Meer winst Jysk meldde in september al een recordomzet van omgerekend 4,39 miljard euro. Vandaag gaf de retailer meer financiële details omtrent het boekjaar 2020-2021, dat eind augustus werd afgesloten. De globale bedrijfswinst (ebit) steeg met ruim een vijfde naar 4,5 miljard Deense kroon (600 miljoen euro).   In België steeg de omzet met bijna 92% tot 66,7 miljoen euro, de operationele winst kwam uit op 10 miljoen euro. “Het was een uitdagend jaar...

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen1 februari, 2023
    Containers kelderen winst Juntoo, Exterioo en X2O

    Safuco, de holding boven de ketens X2O, Juntoo en Exterioo, kon vorig jaar niet van zijn groei genieten. De winst dook plots in het rood.

  • Maisons du Monde
    icon
    Wonen26 januari, 2023
    Ex-topman Carrefour België wordt CEO van Maisons du Monde

    Julie Walbaum, algemeen directeur van interieurketen Maisons du Monde, stapt op. Haar vervanger is François-Melchior de Polignac, jarenlang de CEO van Carrefour België.

  • icon
    Wonen20 januari, 2023
    Eggo biedt volledige interieurs aan met ‘mixed reality’

    Keukenmerk èggo transformeert zich op 15-jarige leeftijd tot complete interieurinrichter. Dat nieuwe interieur kunnen klanten ontdekken via video-offertes, een nieuwe digitale tool die de retailer dit jaar lanceert.

Evenementen
  • 16
    feb
    Captains of Retail 2023
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Food23 januari, 2023
    Europeanen mogen nu ook krekelpoeder en kleine meelwormen eten
  • icon
    Food13 januari, 2023
    Medewerkers failliet Makro gegeerd op de arbeidsmarkt
  • icon
    Food10 januari, 2023
    Makro België is failliet verklaard
  • icon
    Algemeen9 januari, 2023
    Acht hot topics voor retailers in 2023 en daarna
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN