RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunt
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Made evolueert van meubelretailer naar multimerkenplatform

icon
Wonen9 maart, 2022

Online meubelverkoper Made draaide vorig jaar de helft meer omzet en won marktaandeel. Om verder te groeien, zet de Britse decoratieformule in op meer externe merken en snellere leveringen.

 

Verliezen lopen op

“We zijn verheugd om opnieuw een periode van sterke financiële prestaties en solide operationele vooruitgang te rapporteren, met een omzetgroei van 50% jaar-op-jaar”, zegt Nicola Thompson over het voorbije boekjaar van Made. Thompson was tot nu toe interimtopvrouw, maar wordt nu vast benoemd tot Chief Executive Officer.

 

De omzet klokte af op 372 miljoen Britse pond (450 miljoen euro), met dank aan een kwart meer actieve klanten (1,3 miljoen actieve gebruikers), 44% herhaalaankopen en een groei van 8% in gemiddelde orderwaarde. “Made heeft een ongeëvenaard inzicht in haar ‘digital native’ klantenbasis en dit heeft ons in staat gesteld om onze propositie te verbeteren en ons marktaandeel aanzienlijk te vergroten”, aldus nog Thompson.

 

De kersverse CEO beklemtoont dat de meubelretailer op de “belangrijkste strategische pijlers” vooruitgang boekt, maar zegt er niet bij dat tegelijk de verliezen oplopen. De gecorrigeerde brutowinst eindigde op een verlies van 14,3 miljoen Britse pond (17 miljoen euro), wat omgerekend nog 11,1 miljoen euro meer is dan een jaar eerder. 

 

Naar een gecureerd platform

Het verlies voor belastingen eindigde ruim dubbel zo groot als in 2020 en klokte af op 31,4 miljoen pond (38 miljoen euro). De beursgang van Made vorig jaar zorgde voor 6,4 miljoen euro aan kosten, terwijl de gestegen vrachtkosten en de verstoringen in de toeleveringsketen voor extra kosten zorgden in het laatste kwartaal.

 

Voor de toekomst wil Made onder meer inzetten op een breder assortiment. Daarom test het bedrijf een “gecureerde marktplaats”, waar ook merken van derden een plaats krijgen. Op die manier wil de e-tailer het aanbod dit jaar nog vergroten van 9.500 naar 11.500 SKU’s. Er volgen dit jaar ook logistieke investeringen in magazijncapaciteit, zodat de gemiddelde doorlooptijd in de eerste jaarhelft kan dalen tot 3 à 4 weken.

 

Dergelijke investeringen worden extra belangrijk, omdat 2022 gestart is met een zwakke vraag. Voor het hele jaar gaat Made daarom uit van 25 à 35% omzetgroei, vooral te danken aan een beter tweede semester. De brutowinst zou wel positief eindigen, tussen de 5 en 15 miljoen pond.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Online meubelverkoper Made draaide vorig jaar de helft meer omzet en won marktaandeel. Om verder te groeien, zet de Britse decoratieformule in op meer externe merken en snellere leveringen.   Verliezen lopen op “We zijn verheugd om opnieuw een periode van sterke financiële prestaties en solide operationele vooruitgang te rapporteren, met een omzetgroei van 50% jaar-op-jaar”, zegt Nicola Thompson over het voorbije boekjaar van Made. Thompson was tot nu toe interimtopvrouw, maar wordt nu vast benoemd tot Chief Executive Officer.   De omzet klokte af op 372 miljoen Britse pond (450 miljoen euro), met dank aan een kwart meer actieve klanten (1,3 miljoen...

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen1 februari, 2023
    Containers kelderen winst Juntoo, Exterioo en X2O

    Safuco, de holding boven de ketens X2O, Juntoo en Exterioo, kon vorig jaar niet van zijn groei genieten. De winst dook plots in het rood.

  • Maisons du Monde
    icon
    Wonen26 januari, 2023
    Ex-topman Carrefour België wordt CEO van Maisons du Monde

    Julie Walbaum, algemeen directeur van interieurketen Maisons du Monde, stapt op. Haar vervanger is François-Melchior de Polignac, jarenlang de CEO van Carrefour België.

  • icon
    Wonen20 januari, 2023
    Eggo biedt volledige interieurs aan met ‘mixed reality’

    Keukenmerk èggo transformeert zich op 15-jarige leeftijd tot complete interieurinrichter. Dat nieuwe interieur kunnen klanten ontdekken via video-offertes, een nieuwe digitale tool die de retailer dit jaar lanceert.

Evenementen
  • 16
    feb
    Captains of Retail 2023
  • 23
    mrt
    Omnichannel & E-commerce Congress
  • 20
    apr
    RetailDetail Congress
  • 11
    mei
    Fashion & Beauty Congess
  • 15
    jun
    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun
    Food Congress
Meest gelezen
  • icon
    Food23 januari, 2023
    Europeanen mogen nu ook krekelpoeder en kleine meelwormen eten
  • icon
    Food13 januari, 2023
    Medewerkers failliet Makro gegeerd op de arbeidsmarkt
  • icon
    Food10 januari, 2023
    Makro België is failliet verklaard
  • icon
    Algemeen9 januari, 2023
    Acht hot topics voor retailers in 2023 en daarna
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN