Primark opent vandaag zijn eerste zelfstandige Home-winkel in Engeland, meer bepaald in Manchester. De winkel van 1.100 m² richt zich volledig op interieur en woonaccessoires.
Strategie: verbreden buiten mode
De nieuwe locatie brengt het volledige ’thuis’-gamma onder één dak: van dekbedovertrekken tot opbergoplossingen, tafelaankleding en decoratie. Primark positioneert de winkel als “inspiratiehub”, waar klanten snel seizoenscollecties en betaalbare woontrends kunnen vinden.
Met de stand-alone formule test de discounter hoe ver het homeaanbod los van de modewinkels kan groeien. De keuze voor Trafford Palazzo in Manchester – een bestemming met veel passage – moet zowel impulsaankopen als doelgerichte trips stimuleren.
Primark investeert al langer in categorieën buiten kleding om de klantfrequentie op te voeren en het winkelmandje te vergroten. Na een primeur in Belfast (Noord-Ierland) is deze Home-winkel pas de tweede in zijn soort. Afhankelijk van de resultaten wordt het concept verder uitgerold naar andere grote steden.


