Food

Jumbo zet in op gezonde medewerkers
  • Gepubliceerd in Food

Jumbo zet dit jaar in op gezonde medewerkers: zij kunnen een check-up laten doen om inzicht te krijgen in hun conditie, gezondheid en vitaliteit. De medewerkers in de distributiecentra konden vorig jaar al hun gezondheid laten checken.

 Plus opent distributiecentrum voor online bestellingen
  • Gepubliceerd in Food

Plus opent naar verwachting volgend jaar een nieuw centraal distributiecentrum voor online bestelde boodschappen, op een voorlopig nog onbekende locatie.

Tientallen vestigingen Albert Heijn krijgen koffiecafé of restaurant
  • Gepubliceerd in Food

Albert Heijn gaat de komende maanden in tientallen supermarkten een koffiecafé of een restaurant openen. De vestiging op het Gelderlandplein in Amsterdam krijgt alvast de primeur: daar opent vrijdag een Deli Kitchen en een Bakery Café.

Analyse: Financiële logica bepaalt koers FMCG
  • Gepubliceerd in Food

Het afspringen van een deal met Kraft Heinz betekent slechts uitstel van executie voor Unilever. Uiteindelijk gaat het eerder om geld dan om de consument in de FMCG-sector, niemand ontsnapt aan de focus op kosten en marges.

Picnic breidt uit naar Lelystad
  • Gepubliceerd in Food

Online supermarkt Picnic gaat binnenkort van start in Lelystad. Het is ondertussen al de zevende stad waar de supermarkt zijn opwachting maakt. Picnic wil dit jaar trouwens sterk uitbreiden met tien tot vijftien nieuwe steden.

Familie Colruyt investeert in Nederlandse producent vleesvervangers
  • Gepubliceerd in Food

Korys, het investeringsvehikel van de familie Colruyt, heeft een meerderheidsbelang verworven in de Nederlandse vleesvervangerproducent Ojah. Die is bekend van de merken Beeter en Plenti.

Marley Spoon levert maaltijden in koelboxen
  • Gepubliceerd in Food

Marley Spoon gaat ingrediënten voor maaltijden voortaan leveren in koelboxen die opnieuw kunnen worden gebruikt. De maaltijdbezorger ontwikkelde de boxen samen met PostNL.

Duurdere melk drukt op winst Danone
  • Gepubliceerd in Food

Zuivelproducent Danone verwacht dat zijn winst dit jaar traag zal groeien, vanwege hogere melkprijzen. Daarnaast wil het bedrijf tegen 2020 ook nog eens een miljard euro minder kosten maken.

Nestlé mikt op 2 à 4% omzetgroei dit jaar
  • Gepubliceerd in Food

De Zwitserse voedingsreus Nestlé zag zijn omzet vorig jaar met 3,2% stijgen, de laagste groei in tien jaar: voor de kersverse CEO het sein om een herstructurering aan te kondigen die de winstgevendheid moet verhogen.

Lidl opent deze zomer eerste 20 Amerikaanse filialen
  • Gepubliceerd in Food

Er komt schot in de expansie van de Duitse warenhuisketen Lidl in de Verenigde Staten. Nog deze zomer openen de eerste twintig Amerikaanse filialen hun deuren, een jaar vóór de oorspronkelijk geplande datum.

Heineken overtreft verwachtingen
  • Gepubliceerd in Food

Drankenproducent Heineken heeft in het boekjaar 2016 een geconsolideerde omzet van 20,8 miljard euro gehaald: dat is 1,4% meer dan een jaar eerder en bovendien beter dan de verwachtingen van analisten.

Albert Heijn gaat winkels ‘warmer’ aankleden
  • Gepubliceerd in Food

Albert Heijn is gestart met een operatie die ervoor moet zorgen dat de winkels van de supermarktketen warmer aanvoelen. Daarbij worden er enkele sfeerelementen toegevoegd, zoals het gebruik van hout.

Supermarkten versterken met kleine foodproducenten
  • Gepubliceerd in Food

Supermarkten versterken hun formule steeds vaker door samen te werken met kleine foodproducenten. Ook voor onderscheid met uniek assortiment weten zij de kleine foodfabrikant te vinden.

Heineken breidt activiteiten in Brazilië uit
  • Gepubliceerd in Food

Heineken heeft een akkoord bereikt met de Japanse sectorgenoot Kirin over de overnam van diens activiteiten in Brazilië. Die gesprekken waren al een maand aan de gang, maar nu is het ook effectief tot een akkoord gekomen.

Lidl vestigt distributiecentrum e-commerce in Roosendaal
  • Gepubliceerd in Food

De Duitse supermarktketen Lidl gaat zijn nieuwe distributiecentrum voor e-commerce in Europa in Roosendaal vestigen. België grijpt daarmee (weer) naast een gegeerde logistieke opportuniteit.

Plus sluit al zijn distributiecentra
  • Gepubliceerd in Food

Supermarkteten Plus gaat al haar distrIbutiecentra sluiten en vervangen door één centraal centrum op bedrijvenpark Medel in Tiel, van waaruit over drie jaar alle 262 supermarkten zullen worden bevoorraad met houdbare producten.

Eindhoven moet Lidl schadevergoeding tot 1,8 miljoen euro
  • Gepubliceerd in Food

De Raad van State heeft beslist dat de gemeente Eindhoven Lidl een schadevergoeding moet betalen. De Duitse discounter argumenteerde dat een filiaal eerst goedkeuring had gekregen, maar later toch moest sluiten.

Green Protein Alliance wil meer plantaardige eiwitten in supermarkten
  • Gepubliceerd in Food

De Green Protein Alliance wil naar een groter aanbod van producten met meer plantaardige eiwitten in supermarkten en andere aanbieders. Initiatiefnemer Het Planeet stelt zijn plannen volgende week donderdag voor tijdens het eerste Nationale Green Protein Event.   

Winststijging voor Pernod Ricard dankzij whisky
  • Gepubliceerd in Food

Het Franse drankenconcern Pernod Ricard heeft in de eerste helft van zijn boekjaar zowel zijn omzet als zijn winst zien stijgen. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties in Azië en een goed resultaat van zijn Jameson-whisky.

Back to top