Food

Nog geen beslissing over toekomst Albert Heijn België
  • Gepubliceerd in Food

Ahold Delhaize heeft nog geen definitieve beslissing genomen over de toekomst van het winkelmerk Albert Heijn in België. Uitsluitsel komt er pas in de eerste helft van 2019.

Ahold Delhaize verkoopt nu ook winkels aan Carrefour
  • Gepubliceerd in Food

Carrefour Belgium neemt drie winkels en één te realiseren winkelproject over van Ahold Delhaize. Ze zullen als Market worden heropend. De Albert Heijn van Boortmeerbeek wordt overgenomen door een zelfstandige ondernemer. 

Zwitsers nemen Pelican Rouge over
  • Gepubliceerd in Food

De Zwitserse koffiegroep Selecta neemt zijn Antwerps-Nederlandse concurrent Pelican Rouge over. Hoeveel de Zwitsers betalen voor de groep die tegenwoordig in Dordrecht huist, is niet bekendgemaakt.

Enorme interesse voor herstart Dunkin’ Donuts
  • Gepubliceerd in Food

Donutketen Dunkin’ Donuts maakt vandaag een herstart in Nederland met een eerste nieuwe vestiging aan de Nieuwendijk in hartje Amsterdam. Voor de opening stonden tientallen mensen urenlang aan te schuiven.

Jacobs Douwe Egberts maakt opnieuw winst
  • Gepubliceerd in Food

Koffie- en theeproducent Jacobs Douwe Egberts (JDE) heeft vorig jaar opnieuw winst weten te maken. Dat is een fikse verbetering ten opzichte van een jaar eerder, toen het bedrijf een verlies van 245 miljoen leidde.

DHL bezorgt voor Amazon Fresh in Duitsland
  • Gepubliceerd in Food

DHL wordt in Duitsland de exclusieve logistieke partner voor Amazon Fresh. Vanaf volgende maand gaat het bedrijf bestellingen bij klanten in Berlijn aan huis leveren, de rest van het land moet daarna snel volgen.

PepsiCo introduceert innovatieve vending machine in Home of Retail
  • Gepubliceerd in Food

Met de introductie van ‘Hello Goodness’ kiest PepsiCo voor het co-creatieplatform Home of Retail als unieke locatie om de allernieuwste technologie op het gebied van 'vending machines' te koppelen aan de heersende gezondheidstrends onder consumenten. 

Buurtsupers Van Tol gaan over naar Dagwinkel
  • Gepubliceerd in Food

Van Tol Retail gaat de buurtsuperformules Lekker Makkelijk en Troefmarkt overzetten naar Dagwinkel. De groothandel wil met een centrale formule het versaandeel laten stijgen.

Kraft Heinz gaat investeren in duurzaamheid
  • Gepubliceerd in Food

Het Amerikaanse voedingsconcern Kraft Heinz gaat 200 miljoen dollar (185 miljoen euro) investeren in duurzaamheid. Het programma rond maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt zo sterk uitgebreid.

Hongarije wil af van ‘communistische’ ster Heineken
  • Gepubliceerd in Food

De Hongaarse regering wil af van alle mogelijke verwijzingen en symbolen van het nazisme en het communisme en het gaat daar heel ver in. Zo moeten alle rode sterren verdwijnen, wat wel eens nare gevolgen kan hebben voor Heineken.

Chocoladebedrijven strijden tegen ontbossing West-Afrika
  • Gepubliceerd in Food

De twaalf grootste chocolade- en cacaobedrijven ter wereld gaan de strijd aan met de massale ontbossing in West-Afrikaanse landen. Dat hebben ze beloofd tijdens een bijeenkomst met de Britse prins Charles.

Unilever wil af van Becel en andere merken
  • Gepubliceerd in Food

Het Brits-Nederlandse voedingsbedrijf Unilever wil voor zeven miljard euro aan merken verkopen. Daarbij zitten ook bekende namen als Becel. Het wil zo de aandeelhouderswaarde opkrikken, in de nasleep van het mislukte overnamebod door Kraft Heinz.

Picnic begint tweede dc in Utrecht
  • Gepubliceerd in Food

Picnic neemt in Utrecht haar tweede distributiecentrum van ruim 7000 m² in gebruik, dat voor extra logistieke capaciteit moet zorgen voor gekoelde en houdbare producten en de websuper een duwtje in de rug voor snellere groei moet geven.  

Omzet Takeaway.com stijgt met de helft
  • Gepubliceerd in Food

Maaltijdbezorger Takeaway.com zag zijn omzet en het aantal bestellingen in 2016 met bijna de helft groeien ten opzichte van een jaar eerder. In zijn belangrijkste markten heeft het bedrijf ondertussen een marktaandeel van 62%.

Coca-Cola brengt Finley naar Nederland
  • Gepubliceerd in Food

Coca-Cola gaat Finley nu ook in Nederland lanceren. De drank werd in het innovatielab in Brussel ontwikkeld en bestaat momenteel in zes smaken. Eerder werd de drank ook al in Frankrijk en België op de markt gebracht.

"Bio niet noodzakelijk gezonder, plantaardig wél"
  • Gepubliceerd in Food

Biologische voeding is niet noodzakelijk gezonder, zegt doctor in de wetenschappen en moraalfilosofie Stijn Bruers: volgens hem is er te weinig wetenschappelijk bewijs dat het wel zo is. Voor plantaardige voeding is dat er echter wél, aldus Bruers.

Ahold Delhaize verkoopt winkels aan Lidl en Tanger
  • Gepubliceerd in Food

Er komt dan toch schot in de verkoop van dertien Belgische winkels van Delhaize en Albert Heijn, een voorwaarde voor beide ketens om te mogen fuseren. Lidl en Tanger zijn de kopers van de eerste vijf vestigingen.

Sprite Zero wordt gewoon Sprite in Nederland
  • Gepubliceerd in Food

Coca-Cola gaat in Nederland stoppen met de verkoop van de normale Sprite. In de plaats daarvan zal de suiker- en calorievrije variant Sprite Zero in de toekomst door het leven gaan als normale Sprite. Dat is een wereldwijde primeur voor Coca-Cola.

Multinationals werken samen voor label rond voedingswaarde
  • Gepubliceerd in Food

Zes grote multinationals, waaronder Coca-Cola, Mars en Mondelez, werken samen aan de ontwikkeling van een nieuw label dat consumenten moet informeren over de voedingswaarde van hun producten.

Back to top