2011 wordt het jaar van Starbucks in Nederland

Starbucks heeft zijn zinnen gezet op de Lage Landen. De koffieketen opent donderdag in Amsterdam zijn allereerste binnenstedelijke winkel in Nederland. Het betekent echter het startschot van een uitrol aan hoog tempo. Voor het jaareinde komen minstens tien Starbucksvestigingen in Nederland.

 

Het heeft flink wat tijd gekost vooraleer de keten er voor durfde te gaan, maar nu lijkt Starbucks overtuigd van de Nederlandse markt. Al sinds 2007 heeft het Amerikaanse enseigne drie koffieshops op de luchthaven van Schiphol. Daarna volgden de stations van Amsterdam, Utrecht en Leiden. Met behulp van die zaken heeft Starbucks onder meer begrepen dat Nederlanders meer ter plaatse koffie consumeren dan « on te go ». Daarom zal de gemiddelde winkeloppervlakte iets meer zijn dan in andere landen.

 

Over de te openen winkels blijft Starbucks echter nog in het vage. Enkel de openingen van een koffieshop in het station van Den Haag en een tweede Amsterdamse vestiging zijn reeds bevestigd. Voor het overige is er nog geen duidelijkheid of Starbucks al dan niet zal exploiteren met behulp van partners, noch of de nieuwe zaken in de binnenstad of in stations komen.
 

Starbucks heeft zijn zinnen gezet op de Lage Landen. De koffieketen opent donderdag in Amsterdam zijn allereerste binnenstedelijke winkel in Nederland. Het betekent echter het startschot van een uitrol aan hoog tempo. Voor het jaareinde komen minstens tien Starbucksvestigingen in Nederland.

 

Het heeft flink wat tijd gekost vooraleer de keten er voor durfde te gaan, maar nu lijkt Starbucks overtuigd van de Nederlandse markt. Al sinds 2007 heeft het Amerikaanse enseigne drie koffieshops op de luchthaven van Schiphol. Daarna volgden de stations van Amsterdam, Utrecht en Leiden. Met behulp van die zaken heeft Starbucks onder meer begrepen dat Nederlanders meer ter plaatse koffie consumeren dan « on te go ». Daarom zal de gemiddelde winkeloppervlakte iets meer zijn dan in andere landen.

 

Over de te openen winkels blijft Starbucks echter nog in het vage. Enkel de openingen van een koffieshop in het station van Den Haag en een tweede Amsterdamse vestiging zijn reeds bevestigd. Voor het overige is er nog geen duidelijkheid of Starbucks al dan niet zal exploiteren met behulp van partners, noch of de nieuwe zaken in de binnenstad of in stations komen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top