2011 wordt het jaar van Starbucks in Nederland

Starbucks heeft zijn zinnen gezet op de Lage Landen. De koffieketen opent donderdag in Amsterdam zijn allereerste binnenstedelijke winkel in Nederland. Het betekent echter het startschot van een uitrol aan hoog tempo. Voor het jaareinde komen minstens tien Starbucksvestigingen in Nederland.

 

Het heeft flink wat tijd gekost vooraleer de keten er voor durfde te gaan, maar nu lijkt Starbucks overtuigd van de Nederlandse markt. Al sinds 2007 heeft het Amerikaanse enseigne drie koffieshops op de luchthaven van Schiphol. Daarna volgden de stations van Amsterdam, Utrecht en Leiden. Met behulp van die zaken heeft Starbucks onder meer begrepen dat Nederlanders meer ter plaatse koffie consumeren dan « on te go ». Daarom zal de gemiddelde winkeloppervlakte iets meer zijn dan in andere landen.

 

Over de te openen winkels blijft Starbucks echter nog in het vage. Enkel de openingen van een koffieshop in het station van Den Haag en een tweede Amsterdamse vestiging zijn reeds bevestigd. Voor het overige is er nog geen duidelijkheid of Starbucks al dan niet zal exploiteren met behulp van partners, noch of de nieuwe zaken in de binnenstad of in stations komen.
 

Starbucks heeft zijn zinnen gezet op de Lage Landen. De koffieketen opent donderdag in Amsterdam zijn allereerste binnenstedelijke winkel in Nederland. Het betekent echter het startschot van een uitrol aan hoog tempo. Voor het jaareinde komen minstens tien Starbucksvestigingen in Nederland.

 

Het heeft flink wat tijd gekost vooraleer de keten er voor durfde te gaan, maar nu lijkt Starbucks overtuigd van de Nederlandse markt. Al sinds 2007 heeft het Amerikaanse enseigne drie koffieshops op de luchthaven van Schiphol. Daarna volgden de stations van Amsterdam, Utrecht en Leiden. Met behulp van die zaken heeft Starbucks onder meer begrepen dat Nederlanders meer ter plaatse koffie consumeren dan « on te go ». Daarom zal de gemiddelde winkeloppervlakte iets meer zijn dan in andere landen.

 

Over de te openen winkels blijft Starbucks echter nog in het vage. Enkel de openingen van een koffieshop in het station van Den Haag en een tweede Amsterdamse vestiging zijn reeds bevestigd. Voor het overige is er nog geen duidelijkheid of Starbucks al dan niet zal exploiteren met behulp van partners, noch of de nieuwe zaken in de binnenstad of in stations komen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Back to top