AH breidt klantenservice uit naar Twitter

Supermarktketen Albert Heijn gaat voortaan vragen en opmerkingen van consumenten via Twitter te beantwoorden. Daartoe is op het hoofdkantoor in Zaandam een speciaal webcare-team geïnstalleerd.

Dat meldt het blad Emerce. De winkels van Albert Heijn zelf mogen al langer experimenteren met nieuwe media, maar AH heeft nu besloten dit centraal op te pakken. Daarmee volgt de marktleider onder de Nederlandse supermarkten in de voetsporen van onder meer de kabelbedrijven, die al langer speciaal hiervoor mensen in dienst hebben. Onderzoek heeft uitgewezen dat klanten met klachten zeer positief reageren op snelle reacties via sociale media.

Via de account @albertheijn werden vandaag tot vanmiddag 17.00 uur zes reacties gegeven op klanten, waaronder klachten over lange wachtijen aan de kassa en het feit dat het product Duo Penotti niet aanwezig was in een winkel.

Supermarktketen Albert Heijn gaat voortaan vragen en opmerkingen van consumenten via Twitter te beantwoorden. Daartoe is op het hoofdkantoor in Zaandam een speciaal webcare-team geïnstalleerd.

Dat meldt het blad Emerce. De winkels van Albert Heijn zelf mogen al langer experimenteren met nieuwe media, maar AH heeft nu besloten dit centraal op te pakken. Daarmee volgt de marktleider onder de Nederlandse supermarkten in de voetsporen van onder meer de kabelbedrijven, die al langer speciaal hiervoor mensen in dienst hebben. Onderzoek heeft uitgewezen dat klanten met klachten zeer positief reageren op snelle reacties via sociale media.

Via de account @albertheijn werden vandaag tot vanmiddag 17.00 uur zes reacties gegeven op klanten, waaronder klachten over lange wachtijen aan de kassa en het feit dat het product Duo Penotti niet aanwezig was in een winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Delhaize herschikt directiecomité

15/01/2018

Zopas kondigde Delhaize enkele wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. De retailer lanceerde ook een nieuwe campagne, met de slogan ‘Mee met ’t leven’.

Back to top