AH breidt klantenservice uit naar Twitter

Supermarktketen Albert Heijn gaat voortaan vragen en opmerkingen van consumenten via Twitter te beantwoorden. Daartoe is op het hoofdkantoor in Zaandam een speciaal webcare-team geïnstalleerd.

Dat meldt het blad Emerce. De winkels van Albert Heijn zelf mogen al langer experimenteren met nieuwe media, maar AH heeft nu besloten dit centraal op te pakken. Daarmee volgt de marktleider onder de Nederlandse supermarkten in de voetsporen van onder meer de kabelbedrijven, die al langer speciaal hiervoor mensen in dienst hebben. Onderzoek heeft uitgewezen dat klanten met klachten zeer positief reageren op snelle reacties via sociale media.

Via de account @albertheijn werden vandaag tot vanmiddag 17.00 uur zes reacties gegeven op klanten, waaronder klachten over lange wachtijen aan de kassa en het feit dat het product Duo Penotti niet aanwezig was in een winkel.

Supermarktketen Albert Heijn gaat voortaan vragen en opmerkingen van consumenten via Twitter te beantwoorden. Daartoe is op het hoofdkantoor in Zaandam een speciaal webcare-team geïnstalleerd.

Dat meldt het blad Emerce. De winkels van Albert Heijn zelf mogen al langer experimenteren met nieuwe media, maar AH heeft nu besloten dit centraal op te pakken. Daarmee volgt de marktleider onder de Nederlandse supermarkten in de voetsporen van onder meer de kabelbedrijven, die al langer speciaal hiervoor mensen in dienst hebben. Onderzoek heeft uitgewezen dat klanten met klachten zeer positief reageren op snelle reacties via sociale media.

Via de account @albertheijn werden vandaag tot vanmiddag 17.00 uur zes reacties gegeven op klanten, waaronder klachten over lange wachtijen aan de kassa en het feit dat het product Duo Penotti niet aanwezig was in een winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top