AH breidt klantenservice uit naar Twitter

Supermarktketen Albert Heijn gaat voortaan vragen en opmerkingen van consumenten via Twitter te beantwoorden. Daartoe is op het hoofdkantoor in Zaandam een speciaal webcare-team geïnstalleerd.

Dat meldt het blad Emerce. De winkels van Albert Heijn zelf mogen al langer experimenteren met nieuwe media, maar AH heeft nu besloten dit centraal op te pakken. Daarmee volgt de marktleider onder de Nederlandse supermarkten in de voetsporen van onder meer de kabelbedrijven, die al langer speciaal hiervoor mensen in dienst hebben. Onderzoek heeft uitgewezen dat klanten met klachten zeer positief reageren op snelle reacties via sociale media.

Via de account @albertheijn werden vandaag tot vanmiddag 17.00 uur zes reacties gegeven op klanten, waaronder klachten over lange wachtijen aan de kassa en het feit dat het product Duo Penotti niet aanwezig was in een winkel.

Supermarktketen Albert Heijn gaat voortaan vragen en opmerkingen van consumenten via Twitter te beantwoorden. Daartoe is op het hoofdkantoor in Zaandam een speciaal webcare-team geïnstalleerd.

Dat meldt het blad Emerce. De winkels van Albert Heijn zelf mogen al langer experimenteren met nieuwe media, maar AH heeft nu besloten dit centraal op te pakken. Daarmee volgt de marktleider onder de Nederlandse supermarkten in de voetsporen van onder meer de kabelbedrijven, die al langer speciaal hiervoor mensen in dienst hebben. Onderzoek heeft uitgewezen dat klanten met klachten zeer positief reageren op snelle reacties via sociale media.

Via de account @albertheijn werden vandaag tot vanmiddag 17.00 uur zes reacties gegeven op klanten, waaronder klachten over lange wachtijen aan de kassa en het feit dat het product Duo Penotti niet aanwezig was in een winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top