AH breidt klantenservice uit naar Twitter | RetailDetail

AH breidt klantenservice uit naar Twitter

Supermarktketen Albert Heijn gaat voortaan vragen en opmerkingen van consumenten via Twitter te beantwoorden. Daartoe is op het hoofdkantoor in Zaandam een speciaal webcare-team geïnstalleerd.

Dat meldt het blad Emerce. De winkels van Albert Heijn zelf mogen al langer experimenteren met nieuwe media, maar AH heeft nu besloten dit centraal op te pakken. Daarmee volgt de marktleider onder de Nederlandse supermarkten in de voetsporen van onder meer de kabelbedrijven, die al langer speciaal hiervoor mensen in dienst hebben. Onderzoek heeft uitgewezen dat klanten met klachten zeer positief reageren op snelle reacties via sociale media.

Via de account @albertheijn werden vandaag tot vanmiddag 17.00 uur zes reacties gegeven op klanten, waaronder klachten over lange wachtijen aan de kassa en het feit dat het product Duo Penotti niet aanwezig was in een winkel.

Supermarktketen Albert Heijn gaat voortaan vragen en opmerkingen van consumenten via Twitter te beantwoorden. Daartoe is op het hoofdkantoor in Zaandam een speciaal webcare-team geïnstalleerd.

Dat meldt het blad Emerce. De winkels van Albert Heijn zelf mogen al langer experimenteren met nieuwe media, maar AH heeft nu besloten dit centraal op te pakken. Daarmee volgt de marktleider onder de Nederlandse supermarkten in de voetsporen van onder meer de kabelbedrijven, die al langer speciaal hiervoor mensen in dienst hebben. Onderzoek heeft uitgewezen dat klanten met klachten zeer positief reageren op snelle reacties via sociale media.

Via de account @albertheijn werden vandaag tot vanmiddag 17.00 uur zes reacties gegeven op klanten, waaronder klachten over lange wachtijen aan de kassa en het feit dat het product Duo Penotti niet aanwezig was in een winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.