AH minder succesvol met voetbalplaatjes | RetailDetail

AH minder succesvol met voetbalplaatjes

De actie met voetbalplaatjes van Albert Heijn was dit jaar minder succesvol dan in de voorgaande twee jaren. Volgens Joop Holla van onderzoeksbureau GfK komen nog altijd veel gezinnen naar AH voor de actie, maar was de klantenwinst veel lager dan bij vorige edities.

 

Dat zegt Holla in het Algemeen Dagblad. AH organiseerde de spaaractie voor het derde jaar op rij. an de Nederlandse huishoudens met kinderen kwam de afgelopen weken 43,2 procent bij Albert Heijn over de vloer. Tijdens de voetbalplaatjesactie van 2010 was dat 43,1 procent, in 2009 41,5 procent en in 2008, vòòr er plaatjes gespaard werden, 37,3 procent

 

Volgens Holla is er sprake van verzadeging, mede omdat de verrassing eraf is. Bovendien ging aan de actie van AH een spaaractie van concurrent C1000 vooraf. Volgens de supermarktketen zelf was de actie een 'onverminderd succes'. Volgens Albert Heijn zijn er ook voldoende elementen toegevoegd aan de verkiezing om hem verrassend te houden.

De actie met voetbalplaatjes van Albert Heijn was dit jaar minder succesvol dan in de voorgaande twee jaren. Volgens Joop Holla van onderzoeksbureau GfK komen nog altijd veel gezinnen naar AH voor de actie, maar was de klantenwinst veel lager dan bij vorige edities.

 

Dat zegt Holla in het Algemeen Dagblad. AH organiseerde de spaaractie voor het derde jaar op rij. an de Nederlandse huishoudens met kinderen kwam de afgelopen weken 43,2 procent bij Albert Heijn over de vloer. Tijdens de voetbalplaatjesactie van 2010 was dat 43,1 procent, in 2009 41,5 procent en in 2008, vòòr er plaatjes gespaard werden, 37,3 procent

 

Volgens Holla is er sprake van verzadeging, mede omdat de verrassing eraf is. Bovendien ging aan de actie van AH een spaaractie van concurrent C1000 vooraf. Volgens de supermarktketen zelf was de actie een 'onverminderd succes'. Volgens Albert Heijn zijn er ook voldoende elementen toegevoegd aan de verkiezing om hem verrassend te houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.