AH minder succesvol met voetbalplaatjes | RetailDetail

AH minder succesvol met voetbalplaatjes

De actie met voetbalplaatjes van Albert Heijn was dit jaar minder succesvol dan in de voorgaande twee jaren. Volgens Joop Holla van onderzoeksbureau GfK komen nog altijd veel gezinnen naar AH voor de actie, maar was de klantenwinst veel lager dan bij vorige edities.

 

Dat zegt Holla in het Algemeen Dagblad. AH organiseerde de spaaractie voor het derde jaar op rij. an de Nederlandse huishoudens met kinderen kwam de afgelopen weken 43,2 procent bij Albert Heijn over de vloer. Tijdens de voetbalplaatjesactie van 2010 was dat 43,1 procent, in 2009 41,5 procent en in 2008, vòòr er plaatjes gespaard werden, 37,3 procent

 

Volgens Holla is er sprake van verzadeging, mede omdat de verrassing eraf is. Bovendien ging aan de actie van AH een spaaractie van concurrent C1000 vooraf. Volgens de supermarktketen zelf was de actie een 'onverminderd succes'. Volgens Albert Heijn zijn er ook voldoende elementen toegevoegd aan de verkiezing om hem verrassend te houden.

De actie met voetbalplaatjes van Albert Heijn was dit jaar minder succesvol dan in de voorgaande twee jaren. Volgens Joop Holla van onderzoeksbureau GfK komen nog altijd veel gezinnen naar AH voor de actie, maar was de klantenwinst veel lager dan bij vorige edities.

 

Dat zegt Holla in het Algemeen Dagblad. AH organiseerde de spaaractie voor het derde jaar op rij. an de Nederlandse huishoudens met kinderen kwam de afgelopen weken 43,2 procent bij Albert Heijn over de vloer. Tijdens de voetbalplaatjesactie van 2010 was dat 43,1 procent, in 2009 41,5 procent en in 2008, vòòr er plaatjes gespaard werden, 37,3 procent

 

Volgens Holla is er sprake van verzadeging, mede omdat de verrassing eraf is. Bovendien ging aan de actie van AH een spaaractie van concurrent C1000 vooraf. Volgens de supermarktketen zelf was de actie een 'onverminderd succes'. Volgens Albert Heijn zijn er ook voldoende elementen toegevoegd aan de verkiezing om hem verrassend te houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.