AH minder succesvol met voetbalplaatjes

De actie met voetbalplaatjes van Albert Heijn was dit jaar minder succesvol dan in de voorgaande twee jaren. Volgens Joop Holla van onderzoeksbureau GfK komen nog altijd veel gezinnen naar AH voor de actie, maar was de klantenwinst veel lager dan bij vorige edities.

 

Dat zegt Holla in het Algemeen Dagblad. AH organiseerde de spaaractie voor het derde jaar op rij. an de Nederlandse huishoudens met kinderen kwam de afgelopen weken 43,2 procent bij Albert Heijn over de vloer. Tijdens de voetbalplaatjesactie van 2010 was dat 43,1 procent, in 2009 41,5 procent en in 2008, vòòr er plaatjes gespaard werden, 37,3 procent

 

Volgens Holla is er sprake van verzadeging, mede omdat de verrassing eraf is. Bovendien ging aan de actie van AH een spaaractie van concurrent C1000 vooraf. Volgens de supermarktketen zelf was de actie een 'onverminderd succes'. Volgens Albert Heijn zijn er ook voldoende elementen toegevoegd aan de verkiezing om hem verrassend te houden.

De actie met voetbalplaatjes van Albert Heijn was dit jaar minder succesvol dan in de voorgaande twee jaren. Volgens Joop Holla van onderzoeksbureau GfK komen nog altijd veel gezinnen naar AH voor de actie, maar was de klantenwinst veel lager dan bij vorige edities.

 

Dat zegt Holla in het Algemeen Dagblad. AH organiseerde de spaaractie voor het derde jaar op rij. an de Nederlandse huishoudens met kinderen kwam de afgelopen weken 43,2 procent bij Albert Heijn over de vloer. Tijdens de voetbalplaatjesactie van 2010 was dat 43,1 procent, in 2009 41,5 procent en in 2008, vòòr er plaatjes gespaard werden, 37,3 procent

 

Volgens Holla is er sprake van verzadeging, mede omdat de verrassing eraf is. Bovendien ging aan de actie van AH een spaaractie van concurrent C1000 vooraf. Volgens de supermarktketen zelf was de actie een 'onverminderd succes'. Volgens Albert Heijn zijn er ook voldoende elementen toegevoegd aan de verkiezing om hem verrassend te houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top