AH minder succesvol met voetbalplaatjes

De actie met voetbalplaatjes van Albert Heijn was dit jaar minder succesvol dan in de voorgaande twee jaren. Volgens Joop Holla van onderzoeksbureau GfK komen nog altijd veel gezinnen naar AH voor de actie, maar was de klantenwinst veel lager dan bij vorige edities.

 

Dat zegt Holla in het Algemeen Dagblad. AH organiseerde de spaaractie voor het derde jaar op rij. an de Nederlandse huishoudens met kinderen kwam de afgelopen weken 43,2 procent bij Albert Heijn over de vloer. Tijdens de voetbalplaatjesactie van 2010 was dat 43,1 procent, in 2009 41,5 procent en in 2008, vòòr er plaatjes gespaard werden, 37,3 procent

 

Volgens Holla is er sprake van verzadeging, mede omdat de verrassing eraf is. Bovendien ging aan de actie van AH een spaaractie van concurrent C1000 vooraf. Volgens de supermarktketen zelf was de actie een 'onverminderd succes'. Volgens Albert Heijn zijn er ook voldoende elementen toegevoegd aan de verkiezing om hem verrassend te houden.

De actie met voetbalplaatjes van Albert Heijn was dit jaar minder succesvol dan in de voorgaande twee jaren. Volgens Joop Holla van onderzoeksbureau GfK komen nog altijd veel gezinnen naar AH voor de actie, maar was de klantenwinst veel lager dan bij vorige edities.

 

Dat zegt Holla in het Algemeen Dagblad. AH organiseerde de spaaractie voor het derde jaar op rij. an de Nederlandse huishoudens met kinderen kwam de afgelopen weken 43,2 procent bij Albert Heijn over de vloer. Tijdens de voetbalplaatjesactie van 2010 was dat 43,1 procent, in 2009 41,5 procent en in 2008, vòòr er plaatjes gespaard werden, 37,3 procent

 

Volgens Holla is er sprake van verzadeging, mede omdat de verrassing eraf is. Bovendien ging aan de actie van AH een spaaractie van concurrent C1000 vooraf. Volgens de supermarktketen zelf was de actie een 'onverminderd succes'. Volgens Albert Heijn zijn er ook voldoende elementen toegevoegd aan de verkiezing om hem verrassend te houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Back to top