2theloo met nieuwe investeerder naar 2.500 toiletwinkels | RetailDetail

2theloo met nieuwe investeerder naar 2.500 toiletwinkels

2theloo met nieuwe investeerder naar 2.500 toiletwinkels

Investeringsmaatschappij Avedon Capital Partners heeft een belang genomen in de eigenzinnige keten 2theloo. Met de nieuwe kapitaalinjectie (bedragen worden niet vrijgegeven) wil de Nederlandse keten van toiletwinkels internationaal volop doorbreken.

Van 100 naar 2.500 binnen 3 tot 5 jaar

Samen met de nieuwe grootaandeelhouder willen oprichters Eric Treurniet en Almar Holtz - die het grootste belang in de keten aanhouden - een internationale groeispurt inzetten. 2theloo opende zijn eerste toiletwinkel in 2011 in de Kalverstraat in Amsterdam. Inmiddels telt de keten al 100 vestigingen in winkelstraten, winkelcentra, treinstations of tankstations.  De groep is actief in acht landen: Nederland, Spanje, Polen, Israël, Hongarije, Oostenrijk, Duitsland en België.

 

Met de steun van investeringsmaatschappij Avedon Capital Partners wil 2theloo doorgroeien naar 2.500 vestigingen binnen drie tot vijf jaar. Dit jaar opent de keten nog eigen "toiletwinkels" in Maleisië, Zuid-Afrika en Noord-Amerika.

 

Daarnaast voorziet 2theloo ook een uitbreiding van zijn assortiment "toiletgerelateerde producten" onder private label, dat gaat van toiletpapier over hygiëne- en schoonheidsproducten tot gifts en gadgets. 2theloo wil die producten bovendien ook via derden verkopen. Gedacht wordt onder meer aan de pompstations van Shell, met wie de keten al volop samenwerkt in Nederland, Polen, Hongarije, Oostenrijk en België.

 

De groep maakt er geen geheim van dat ze op termijn wil uitgroeien tot "wereldwijd marktleider rondom de toiletervaring" en de Duitse concurrent Sanifair van de troon wil stoten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.