2theloo met nieuwe investeerder naar 2.500 toiletwinkels

2theloo met nieuwe investeerder naar 2.500 toiletwinkels

Investeringsmaatschappij Avedon Capital Partners heeft een belang genomen in de eigenzinnige keten 2theloo. Met de nieuwe kapitaalinjectie (bedragen worden niet vrijgegeven) wil de Nederlandse keten van toiletwinkels internationaal volop doorbreken.

Van 100 naar 2.500 binnen 3 tot 5 jaar

Samen met de nieuwe grootaandeelhouder willen oprichters Eric Treurniet en Almar Holtz - die het grootste belang in de keten aanhouden - een internationale groeispurt inzetten. 2theloo opende zijn eerste toiletwinkel in 2011 in de Kalverstraat in Amsterdam. Inmiddels telt de keten al 100 vestigingen in winkelstraten, winkelcentra, treinstations of tankstations.  De groep is actief in acht landen: Nederland, Spanje, Polen, Israël, Hongarije, Oostenrijk, Duitsland en België.

 

Met de steun van investeringsmaatschappij Avedon Capital Partners wil 2theloo doorgroeien naar 2.500 vestigingen binnen drie tot vijf jaar. Dit jaar opent de keten nog eigen "toiletwinkels" in Maleisië, Zuid-Afrika en Noord-Amerika.

 

Daarnaast voorziet 2theloo ook een uitbreiding van zijn assortiment "toiletgerelateerde producten" onder private label, dat gaat van toiletpapier over hygiëne- en schoonheidsproducten tot gifts en gadgets. 2theloo wil die producten bovendien ook via derden verkopen. Gedacht wordt onder meer aan de pompstations van Shell, met wie de keten al volop samenwerkt in Nederland, Polen, Hongarije, Oostenrijk en België.

 

De groep maakt er geen geheim van dat ze op termijn wil uitgroeien tot "wereldwijd marktleider rondom de toiletervaring" en de Duitse concurrent Sanifair van de troon wil stoten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top