Aantal advertenties op Marktplaats stijgt sterk | RetailDetail

Aantal advertenties op Marktplaats stijgt sterk

Aantal advertenties op Marktplaats stijgt sterk

Het aantal advertenties op Marktplaats.nl is sterk toegenomen in het laatste jaar. Daar is de huidige economische crisis natuurlijk niet vreemd aan. De grootste groei was er te vinden in de categorie 'Huis en inrichting'.

1,3 miljoen advertenties

In de categorie 'Huis en inrichting' werden in september maar liefst 1,3 miljoen nieuwe advertenties geplaatst, een stijging van 47 procent ten opzichte van vorig jaar. Bankstellen worden het meest verkocht, gevolgd door stoelen en eettafels.

 

Volgens een woordvoerder van Marktplaats is het taboe rondom tweedehands dan ook volledig verdwenen. "Waar het van oudsher normaal is om bijvoorbeeld een gebruikte auto te kopen, is het tegenwoordig ook volledig geaccepteerd om een enorme variëteit aan spullen tweedehands aan te schaffen en te verkopen", vertelt Marktplaats aan Metro.

 

Ook in andere categorieën was er een stijging zichtbaar. Zo waren er 34 procent meer advertenties voor herenkleding en 23 procent meer voor dameskleding. De categorie 'Tuin en terras' groeide met 25 procent en bij 'Kinderen en baby's' was er een stijging van twintig procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.