Akkoord over sociaal plan bij Blokker | RetailDetail

Akkoord over sociaal plan bij Blokker

Akkoord over sociaal plan bij Blokker

De vakbonden en het bestuur van Blokker hebben een akkoord bereikt rond een sociaal plan. Dat komt er nadat de keten in februari een grote reorganisatie aankondigde, waarbij 390 mensen hun baan zullen verliezen.

"Afspraken over werk-naar-werk"

In het oorspronkelijke plan van Blokker stonden er 440 banen op de tocht, maar dat wordt nu dus gereduceerd. Voor die medewerkers is nu een sociaal plan uitgetekend. De vakbonden hopen zo de ontslagen werknemers snel op weg te helpen naar een nieuwe baan. ''We hebben goede afspraken gemaakt over van werk-naar-werk, want het is in deze moeilijke tijd lastig om in de detailhandel weer aan een baan te komen", zegt Twan van Lieshout van de FNV aan de NOS.

 

Blokker kwam begin februari met het nieuws naar buiten dat er ontslagen gingen vallen. Volgens de directie liggen de loonkosten van het bedrijf te hoog ten opzichte van de omzet. Alle ontslagen vallen bij de eigen winkels, de franchisewinkels blijven gespaard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.