Amsterdamse winkeliers vergoeden parkeerkosten | RetailDetail

Amsterdamse winkeliers vergoeden parkeerkosten

Amsterdamse winkeliers vergoeden parkeerkosten

Een aantal Amsterdamse winkeliers hebben het op zich genomen om het eerste anderhalf uur parkeren van hun klanten voor hun rekening te nemen. Ze kunnen die kost dan inbrengen als bedrijfskost.

Creatieve oplossing

"Wij adviseren andere middenstanders in het hele land hetzelfde te doen. Gemeenten blijven de parkeertarieven omhoogstuwen, zodat wij gedwongen worden creatief te zijn om straks niet zonder klanten te komen zitten", zegt ondernemer Henk Grifhorst aan De Telegraaf.

 

Grifhorst zegt dat het voor veel klanten echt een moeite is om te komen winkelen in het centrum van Amsterdam, omdat het ten eerste moeilijk is om een parkeerplek te vinden en omdat de kosten voor parkeren zo hoog zijn. "Dat moet je belonen, vandaar dat ik graag de parkeerkosten vergoed", stelt Grifhorst.

 

Initiatief toegejuicht

Klanten moeten bij het binnenkomen van de winkel hun kenteken doorgeven, waarna Grifhorst ze via de telefoon aanmeldt en hij meldt ze ook weer af zodra ze de winkel verlaten. "Ik krijg vervolgens een maandelijkse afrekening van de provider, die ik als bedrijfskosten kan aftrekken. Het levert me veel goodwill op van mijn klanten, die nu niet weglopen naar winkels op spotgoedkope bedrijventerreinen, waar de gemeenten wel gratis parkeren toestaan"

 

Detailhandel Nederland zegt het initiatief voor te leggen aan zijn leden, maar dat ze hen nog niet actief zal adviseren om het te gebruiken. De Amsterdamse wethouder Eric van der Burg juicht het initiatief ook toe. "In plaats van te klagen, nemen ze zelf het initiatief om klanten aan zich te binden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.