Amsterdamse winkeliers vergoeden parkeerkosten | RetailDetail

Amsterdamse winkeliers vergoeden parkeerkosten

Amsterdamse winkeliers vergoeden parkeerkosten

Een aantal Amsterdamse winkeliers hebben het op zich genomen om het eerste anderhalf uur parkeren van hun klanten voor hun rekening te nemen. Ze kunnen die kost dan inbrengen als bedrijfskost.

Creatieve oplossing

"Wij adviseren andere middenstanders in het hele land hetzelfde te doen. Gemeenten blijven de parkeertarieven omhoogstuwen, zodat wij gedwongen worden creatief te zijn om straks niet zonder klanten te komen zitten", zegt ondernemer Henk Grifhorst aan De Telegraaf.

 

Grifhorst zegt dat het voor veel klanten echt een moeite is om te komen winkelen in het centrum van Amsterdam, omdat het ten eerste moeilijk is om een parkeerplek te vinden en omdat de kosten voor parkeren zo hoog zijn. "Dat moet je belonen, vandaar dat ik graag de parkeerkosten vergoed", stelt Grifhorst.

 

Initiatief toegejuicht

Klanten moeten bij het binnenkomen van de winkel hun kenteken doorgeven, waarna Grifhorst ze via de telefoon aanmeldt en hij meldt ze ook weer af zodra ze de winkel verlaten. "Ik krijg vervolgens een maandelijkse afrekening van de provider, die ik als bedrijfskosten kan aftrekken. Het levert me veel goodwill op van mijn klanten, die nu niet weglopen naar winkels op spotgoedkope bedrijventerreinen, waar de gemeenten wel gratis parkeren toestaan"

 

Detailhandel Nederland zegt het initiatief voor te leggen aan zijn leden, maar dat ze hen nog niet actief zal adviseren om het te gebruiken. De Amsterdamse wethouder Eric van der Burg juicht het initiatief ook toe. "In plaats van te klagen, nemen ze zelf het initiatief om klanten aan zich te binden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.