Bijenkorf ontkent sluiting vijf filialen

Bijenkorf ontkent sluiting vijf filialen

Warenhuisconcern Bijenkorf stelt categorisch geen plannen te hebben vijf kleinere warenhuizen te sluiten. Volgens geruchten zouden de vestigingen in Enschede, Den Bosch, Breda, Groningen en Maastricht dicht moeten, maar die zijn volgens een woordvoerder op niets gebaseerd.

'Geen sluitingen voorzien'

Een Nederlandse retailsite publiceerde dinsdag een artikel dat 'op basis van een betrouwbare bron' stelde dat de nieuwe eigenaren van Bijenkorf, de familie Weston, zich zou willen concentreren op grote en middelgrote vestigingen van Bijenkorf en van de kleine warenhuizen af te willen.

 

"De geruchten over mogelijke sluitingen doen al vele maanden de ronde, maar dat is nu niet aan de orde. Wij kunnen heel duidelijk zeggen dat al onze filialen winstgevend zijn en uit cijfers van GfK blijkt dat zowel het marktaandeel als de omzet van Bijenkorf is gestegen", aldus woordvoerder Suzanne van der Velden tegenover Fashion United. "Natuurlijk zijn wij continu aan het ontwikelen, zoals de recent aangekondigde aanvulling van honderd merken waarmee Bijenkorf focust op een premium aanbod, maar de informatie in het artikel is onjuist."

 

Van de drie grote warenhuisketens in Nederland is Bijenkorf de kleinste en de meest op de top van de markt gerichte. Sinds 2010 is de keten in handen van de Canadese familie Weston, die ook eigenaar is van de Britse Selfridges Group. Sindsdien doen geruchten over grote wijzigingen bij Bijenkorf de ronde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top