Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop
Shutterstock

Discountketen Op=Op Voordeelshop heeft 31 vestigingen van winkelketen Blokker overgenomen van de Blokker Holding. Voor Op=Op Voordeelshop betekent de overname een fikse expansie, want de keten springt zo van 130 naar 161 winkels.

“Altijd zoekende”

De overname van de winkels maakt deel uit van de reorganisatie bij de Blokker Holding, die zich in de toekomst enkel nog maar wil concentreren op de rendabele winkels van Blokker. Alle andere ketens en niet rendabele winkels van Blokker worden van de hand gedaan. Onlangs kwam Leen Bakker zo nog officieel in handen van Gilde Equity Management.

 

Op=Op Voordeelshop van zijn kant is de voorbije jaren dan weer sterk aan het groeien. “Het is onze ambitie te groeien naar 300 tot 350 winkels. We zijn altijd zoekende”, stelt directeur Vincent Alkema. In 2015 haalde het bedrijf een omzet van 56,6 miljoen euro, een derde meer dan een jaar eerder.

 

De nieuwe winkels worden in het laatste kwartaal van 2017 omgebouwd naar het concept van Op=Op. Voorlopig is het nog niet duidelijk hoeveel werknemers van Blokker mee de overstap kunnen maken. Op=Op is pas sinds 2009 in handen van Alkema en mededirecteur Jos Venema. Toen waren er nog maar 21 filialen, vooral in het noorden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top