Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop
Shutterstock

Discountketen Op=Op Voordeelshop heeft 31 vestigingen van winkelketen Blokker overgenomen van de Blokker Holding. Voor Op=Op Voordeelshop betekent de overname een fikse expansie, want de keten springt zo van 130 naar 161 winkels.

“Altijd zoekende”

De overname van de winkels maakt deel uit van de reorganisatie bij de Blokker Holding, die zich in de toekomst enkel nog maar wil concentreren op de rendabele winkels van Blokker. Alle andere ketens en niet rendabele winkels van Blokker worden van de hand gedaan. Onlangs kwam Leen Bakker zo nog officieel in handen van Gilde Equity Management.

 

Op=Op Voordeelshop van zijn kant is de voorbije jaren dan weer sterk aan het groeien. “Het is onze ambitie te groeien naar 300 tot 350 winkels. We zijn altijd zoekende”, stelt directeur Vincent Alkema. In 2015 haalde het bedrijf een omzet van 56,6 miljoen euro, een derde meer dan een jaar eerder.

 

De nieuwe winkels worden in het laatste kwartaal van 2017 omgebouwd naar het concept van Op=Op. Voorlopig is het nog niet duidelijk hoeveel werknemers van Blokker mee de overstap kunnen maken. Op=Op is pas sinds 2009 in handen van Alkema en mededirecteur Jos Venema. Toen waren er nog maar 21 filialen, vooral in het noorden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

Back to top