Blokker zet met Big Bazar aanval in op Action | RetailDetail

Blokker zet met Big Bazar aanval in op Action

Blokker zet met Big Bazar aanval in op Action

Blokker lanceert vandaag in Amsterdam de vernieuwde formule van zusterketen Big Bazar. Met die formule wil Blokker de strijd aangaan met Action: eind volgend jaar moeten er al 200 Big Bazar-winkels zijn.

Volledig vernieuwd concept

De hele formule is op de schop genomen, zo is het logo nu oranje en roze. Volgens directeur Roland van Geest, ex-Free Record Shop, hoefde er geen nieuwe naam verzonnen te worden voor de vernieuwde Big Bazar-keten. "De naamsbekendheid is dusdanig, dat we geen andere naam op de gevel hoeven te plakken. Als we winkels in Sneek of Zaandam openen, staan de mensen op de stoep."

 

De nieuwe formule is in het geheim ontwikkeld en getest in het distributiecentrum van Blokker in Gouda. Van Geest keek bij die ontwikkeling met een schuin oog naar Action, de formule die door hem wordt omschreven als "de blauwe concurrent".

 

"Dat is het basisconcept van discount. Wij zullen daar make-up en meer A-merken aan toevoegen", aldus Van Geest. Een ander belangrijk verschil is dat Blokker met de Big Bazar-winkels in de binnensteden wil gaan zitten, terwijl concurrent Action kiest voor goedkopere locaties. 


Afgelopen jaar opende het Blokker Concern al 43 vestigingen van Big Bazar. Deze worden allemaal aangepast aan het nieuwe concept. De Telegraaf spreekt van het begin van een discountoorlog in non-food.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.