Blokker zet met Big Bazar aanval in op Action | RetailDetail

Blokker zet met Big Bazar aanval in op Action

Blokker zet met Big Bazar aanval in op Action

Blokker lanceert vandaag in Amsterdam de vernieuwde formule van zusterketen Big Bazar. Met die formule wil Blokker de strijd aangaan met Action: eind volgend jaar moeten er al 200 Big Bazar-winkels zijn.

Volledig vernieuwd concept

De hele formule is op de schop genomen, zo is het logo nu oranje en roze. Volgens directeur Roland van Geest, ex-Free Record Shop, hoefde er geen nieuwe naam verzonnen te worden voor de vernieuwde Big Bazar-keten. "De naamsbekendheid is dusdanig, dat we geen andere naam op de gevel hoeven te plakken. Als we winkels in Sneek of Zaandam openen, staan de mensen op de stoep."

 

De nieuwe formule is in het geheim ontwikkeld en getest in het distributiecentrum van Blokker in Gouda. Van Geest keek bij die ontwikkeling met een schuin oog naar Action, de formule die door hem wordt omschreven als "de blauwe concurrent".

 

"Dat is het basisconcept van discount. Wij zullen daar make-up en meer A-merken aan toevoegen", aldus Van Geest. Een ander belangrijk verschil is dat Blokker met de Big Bazar-winkels in de binnensteden wil gaan zitten, terwijl concurrent Action kiest voor goedkopere locaties. 


Afgelopen jaar opende het Blokker Concern al 43 vestigingen van Big Bazar. Deze worden allemaal aangepast aan het nieuwe concept. De Telegraaf spreekt van het begin van een discountoorlog in non-food.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.