Boek omzetgroei dankzij e-mailmarketing | RetailDetail

Boek omzetgroei dankzij e-mailmarketing

Boek omzetgroei dankzij e-mailmarketing

(publireportage) Retailers die met hun tijd meewillen, kunnen niet meer om e-mailmarketing heen. Een gewone elektronische nieuwsbrief is echter al lang niet meer voldoende, zoals MailPlus aantoont in zijn nieuwe casebundel.

Naar 12% extra omzet

Tegenwoordig moeten doelgerichte e-mailcampagnes immers samengaan met een aantal andere ingrepen, zoals het gebruik van Adwords en optimalisatie voor zoekmachines. Dat kan ingewikkeld lijken, maar het is zeker niet alleen weggelegd voor grote merken met nog grotere budgetten, belooft marketingoplossing MailPlus eCom.

 

E-mailmarketingbureau MailPlus heeft nu immers een handige bundel uit met drie concrete cases van retailers die dankzij die tool hun online marketing flink konden verbeteren. EricJan Hofman en Jan Karel Ekkel van Foto Konijnenberg leggen in de eerste case uit hoe zij plots liefst vier keer minder tijd moesten spenderen aan de productie en het versturen van negen nieuwsbrieven in zes verschillende talen.

 

In de tweede case vertelt Bjorn Wissink van Onlinemakeup.nl over de toegevoegde waarde van e-mailmarketing voor zijn webshop: via verschillende e-mailcampagnes kon hij een omzetgroei van 12% realiseren. Ten slotte is er het voorbeeld van Ilias Ahayan (Koopjedeal.nl), die al meer dan 1 miljoen euro omzet realiseerde die rechtstreeks afkomstig is uit zijn dagelijkse nieuwsbrief.

 

 

 

Lezers van RetailDetail kunnen de casebundel over e-mailmarketing verkrijgen via deze link.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.