Boek omzetgroei dankzij e-mailmarketing | RetailDetail

Boek omzetgroei dankzij e-mailmarketing

Boek omzetgroei dankzij e-mailmarketing

(publireportage) Retailers die met hun tijd meewillen, kunnen niet meer om e-mailmarketing heen. Een gewone elektronische nieuwsbrief is echter al lang niet meer voldoende, zoals MailPlus aantoont in zijn nieuwe casebundel.

Naar 12% extra omzet

Tegenwoordig moeten doelgerichte e-mailcampagnes immers samengaan met een aantal andere ingrepen, zoals het gebruik van Adwords en optimalisatie voor zoekmachines. Dat kan ingewikkeld lijken, maar het is zeker niet alleen weggelegd voor grote merken met nog grotere budgetten, belooft marketingoplossing MailPlus eCom.

 

E-mailmarketingbureau MailPlus heeft nu immers een handige bundel uit met drie concrete cases van retailers die dankzij die tool hun online marketing flink konden verbeteren. EricJan Hofman en Jan Karel Ekkel van Foto Konijnenberg leggen in de eerste case uit hoe zij plots liefst vier keer minder tijd moesten spenderen aan de productie en het versturen van negen nieuwsbrieven in zes verschillende talen.

 

In de tweede case vertelt Bjorn Wissink van Onlinemakeup.nl over de toegevoegde waarde van e-mailmarketing voor zijn webshop: via verschillende e-mailcampagnes kon hij een omzetgroei van 12% realiseren. Ten slotte is er het voorbeeld van Ilias Ahayan (Koopjedeal.nl), die al meer dan 1 miljoen euro omzet realiseerde die rechtstreeks afkomstig is uit zijn dagelijkse nieuwsbrief.

 

 

 

Lezers van RetailDetail kunnen de casebundel over e-mailmarketing verkrijgen via deze link.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.