Bruna investeert komende jaren miljoenen in nieuwe aanpak

Bruna investeert komende jaren miljoenen in nieuwe aanpak

De Nederlandse boekwinkel Bruna gaat de komende jaren miljoenen investeren in een nieuwe strategie. Het bedrijf wil de relatie met de klant verder uitbouwen en een volledig geïntegreerde multichannelaanpak creëren. De grootste investeringen dienen om de technische infrastructuur van zowel de winkels als het kantoor aan te pakken.

Optimale service

Bruna wil dat klanten op alle platformen volledig op de boekenwinkel kunnen rekenen. Om die wens tot vervulling te brengen, moeten Bruna heel wat zaken optimaliseren: nog dit jaar komt er een nieuw systeem dat de commerciële, logistieke, administratieve en financiële bedrijfsprocessen automatisch moet afhandelen. Ook wordt de totale hardware van de kassasystemen vervangen begin volgend jaar, waarbij ook de software zal worden vernieuwd.

 

Binnen de nieuwe strategie wordt de invulling van de multichannelstrategie volgens algemeen directeur Peter Brouwerbepalend voor het succes: "De tijd dat een winkel het goed deed als je die tussen 9 en 18 uur open deed is echt voorbij. Als merk moet je zorgen dat de klant je voortdurend op zijn netvlies heeft. Voor een inspirerende 24/7 ervaring zijn de fysieke winkels cruciaal. Daarnaast moet deze ervaring worden aangevuld met een digitale omgeving die perfect aansluit bij en ook toepasbaar is in de winkel".

 

Bij Bruna geloven ze ook dat een degelijke visie op langere termijn hen zal helpen op de korte termijn. "Je moet een stip aan de horizon zetten, en daar naar toe gaan. De koers niet laten bepalen door de waan van de dag. Deze tijd vraagt dat je kunt schakelen op korte en op lange termijn en dat kunnen wij," licht Peter Brouwer toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top