Bruna investeert komende jaren miljoenen in nieuwe aanpak

Bruna investeert komende jaren miljoenen in nieuwe aanpak

De Nederlandse boekwinkel Bruna gaat de komende jaren miljoenen investeren in een nieuwe strategie. Het bedrijf wil de relatie met de klant verder uitbouwen en een volledig geïntegreerde multichannelaanpak creëren. De grootste investeringen dienen om de technische infrastructuur van zowel de winkels als het kantoor aan te pakken.

Optimale service

Bruna wil dat klanten op alle platformen volledig op de boekenwinkel kunnen rekenen. Om die wens tot vervulling te brengen, moeten Bruna heel wat zaken optimaliseren: nog dit jaar komt er een nieuw systeem dat de commerciële, logistieke, administratieve en financiële bedrijfsprocessen automatisch moet afhandelen. Ook wordt de totale hardware van de kassasystemen vervangen begin volgend jaar, waarbij ook de software zal worden vernieuwd.

 

Binnen de nieuwe strategie wordt de invulling van de multichannelstrategie volgens algemeen directeur Peter Brouwerbepalend voor het succes: "De tijd dat een winkel het goed deed als je die tussen 9 en 18 uur open deed is echt voorbij. Als merk moet je zorgen dat de klant je voortdurend op zijn netvlies heeft. Voor een inspirerende 24/7 ervaring zijn de fysieke winkels cruciaal. Daarnaast moet deze ervaring worden aangevuld met een digitale omgeving die perfect aansluit bij en ook toepasbaar is in de winkel".

 

Bij Bruna geloven ze ook dat een degelijke visie op langere termijn hen zal helpen op de korte termijn. "Je moet een stip aan de horizon zetten, en daar naar toe gaan. De koers niet laten bepalen door de waan van de dag. Deze tijd vraagt dat je kunt schakelen op korte en op lange termijn en dat kunnen wij," licht Peter Brouwer toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top