Conceptwinkel Groos wil naar het buitenland

Conceptwinkel Groos wil naar het buitenland

De eigenaars van Groos, het miniwarenhuis dat een conceptwinkel heeft in Rotterdam, willen dolgraag met hun concept ook andere landen veroveren. Momenteel zijn er nog geen concrete plannen, maar als het even kan, zullen ze maar al te graag hun idee ook naar het buitenland exporteren.

Enkel lokale producten

Het idee achter Groos is simpel: de winkel verkoopt enkel producten die lokaal te vinden zijn. "Het idee hierachter is dat Groos als luik fungeert om lokaal talent onder de aandacht te brengen en om Rotterdam als stad nóg meer op de kaart te zetten", vertelt Joos Prins, een van de oprichters, in De Telegraaf.

 

Dan gaat het niet enkel over voeding, maar ook over kunst, mode, design, boeken en lifestyle. Steeds meer ontwerpers zouden zelf komen aankloppen om te horen of ze hun producten niet in de winkel kwijt kunnen, maar niet alle werken krijgen een plaatsje bij Groos. De eigenaars houden daarbij altijd vast aan drie criteria: Rotterdamse oorsprong, kwaliteit en variatie.

 

Groos koopt de producten ook niet zelf in, maar houdt ze enkel in bewaring voor de verkopers. De winkel krijgt wel een percentage op de verkoopprijs.

 

Tjeerd Hendriks en Joos Prins, de twee bedenkers van het concept, beseffen dat dit concept ook kan werken in andere grote steden. "Een Groos in Antwerpen of Tokio met producten uit de steden zou 'gers' (tof) zijn", zegt Hendriks daarover aan De Telegraaf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top