Conceptwinkel Groos wil naar het buitenland | RetailDetail

Conceptwinkel Groos wil naar het buitenland

Conceptwinkel Groos wil naar het buitenland

De eigenaars van Groos, het miniwarenhuis dat een conceptwinkel heeft in Rotterdam, willen dolgraag met hun concept ook andere landen veroveren. Momenteel zijn er nog geen concrete plannen, maar als het even kan, zullen ze maar al te graag hun idee ook naar het buitenland exporteren.

Enkel lokale producten

Het idee achter Groos is simpel: de winkel verkoopt enkel producten die lokaal te vinden zijn. "Het idee hierachter is dat Groos als luik fungeert om lokaal talent onder de aandacht te brengen en om Rotterdam als stad nóg meer op de kaart te zetten", vertelt Joos Prins, een van de oprichters, in De Telegraaf.

 

Dan gaat het niet enkel over voeding, maar ook over kunst, mode, design, boeken en lifestyle. Steeds meer ontwerpers zouden zelf komen aankloppen om te horen of ze hun producten niet in de winkel kwijt kunnen, maar niet alle werken krijgen een plaatsje bij Groos. De eigenaars houden daarbij altijd vast aan drie criteria: Rotterdamse oorsprong, kwaliteit en variatie.

 

Groos koopt de producten ook niet zelf in, maar houdt ze enkel in bewaring voor de verkopers. De winkel krijgt wel een percentage op de verkoopprijs.

 

Tjeerd Hendriks en Joos Prins, de twee bedenkers van het concept, beseffen dat dit concept ook kan werken in andere grote steden. "Een Groos in Antwerpen of Tokio met producten uit de steden zou 'gers' (tof) zijn", zegt Hendriks daarover aan De Telegraaf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.