Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Zes productwerelden

In Amsterdam rolt e-commercereus Coolblue op Black Friday de rode loper uit voor zijn nieuwste paradepaardje: een fysieke megawinkel waar een groter assortiment dan ooit uitgestald wordt op 1.700 m² - vijf keer groter dan de vorige winkel. Klanten kunnen er meer dan duizend producten vastnemen en uitproberen of advies vragen aan specialisten in zes ‘productwerelden’, waaronder Televisies, Geluid, Laptops/Computers/Netwerk, Witgoed en alles wat telefonie, tablets en weareables te maken heeft.

 

Ook koffiemachines kregen een eigen afdeling, waar de klant meteen kan proeven hoe de koffie smaakt. “Onze klanten hebben vaak al een idee welk product ze willen, maar willen het graag nog even vasthouden, uittesten en zelfs proeven,” vertelt topman Pieter Zwart. “Deze mogelijkheid bieden we vanaf vandaag met een nog groter assortiment in de Coolblue XXL in Amsterdam.”

 

Belgische Coolblue XXL in 2018

De grootste verandering zit in het productassortiment dat meteen voorradig is: Coolblue gaat er prat op dat klanten alle uitgestalde producten direct mee naar huis kunnen nemen. Wie online bestelt en het product in de Amsterdamse Coolblue XXL wil afhalen, kan dat al vanaf een minuut na de bestelling. Behalve een dienst na verkoop en productspecialisten ter plaatse installeert Coolblue ook advieswanden, waarop aangegeven staat waar de klant best op let bij de aankoop van een product. 

 

Coolblue XXL zal de bestaande Coolblue-winkels niet vervangen, merkt Zwart op: “De twee winkelconcepten blijven naast elkaar bestaan. We willen met Coolblue XXL iets extra bieden en zullen ook in de toekomst het concept blijven bijsturen.” Binnenkort wordt er ook in Den Haag een Coolblue XXL geopend.

 

In België heeft Coolblue momenteel drie fysieke winkels: in Wilrijk, Lochristi en Zaventem. In de loop van volgend jaar zou er ook een eerste Belgische Coolblue XXL moeten komen, maar over de locatie daarvan is nog niets bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Back to top