D-Reizen zoekt partner voor fusie | RetailDetail

D-Reizen zoekt partner voor fusie

D-Reizen zoekt partner voor fusie

De familie achter Dirk van den Broek zoekt een grote partner om een belangrijk deel van de aandelen in reisbureauketen D-Reizen over te nemen. Het is echter niet de bedoeling het bedrijf volledig te verkopen.

Tijd voor vers bloed

Directeur Henk van den Broek liet in dagblad De Telegraaf optekenen dat "we in een grotere combinatie verder willen, zodat we gezamenlijk de sterkste partij in Nederland zijn. Het is niet zo dat we iemand zoeken die D-Reizen in één klap wil overnemen." De familie zelf wil wel een stap terug doen: "De reiswereld is drastisch veranderd, het is tijd voor vers bloed. Ik wil zelf niet aan de touwtjes trekken, maar we willen wel als aandeelhouder betrokken blijven."

 

Van den Broek zegt al in gesprek te zijn met enkele partijen over een mogelijke deal, maar hij wil nog geen namen noemen. De familie Van den Broek zit sinds eind jaren 1940 in de supermarktwereld. Twintig jaar later begon het bedrijf met het verkopen van busreisjes via de supermarkten. In 1983 werden deze activiteiten gebundeld in D-Reizen, dat intussen zo'n 180 winkels heeft in het land en meer dan duizend werknemers. Door de opmars van direct boeken via internet staan de winstmarges van reisbureaus onder druk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven. 

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.