D-Reizen zoekt partner voor fusie | RetailDetail

D-Reizen zoekt partner voor fusie

D-Reizen zoekt partner voor fusie

De familie achter Dirk van den Broek zoekt een grote partner om een belangrijk deel van de aandelen in reisbureauketen D-Reizen over te nemen. Het is echter niet de bedoeling het bedrijf volledig te verkopen.

Tijd voor vers bloed

Directeur Henk van den Broek liet in dagblad De Telegraaf optekenen dat "we in een grotere combinatie verder willen, zodat we gezamenlijk de sterkste partij in Nederland zijn. Het is niet zo dat we iemand zoeken die D-Reizen in één klap wil overnemen." De familie zelf wil wel een stap terug doen: "De reiswereld is drastisch veranderd, het is tijd voor vers bloed. Ik wil zelf niet aan de touwtjes trekken, maar we willen wel als aandeelhouder betrokken blijven."

 

Van den Broek zegt al in gesprek te zijn met enkele partijen over een mogelijke deal, maar hij wil nog geen namen noemen. De familie Van den Broek zit sinds eind jaren 1940 in de supermarktwereld. Twintig jaar later begon het bedrijf met het verkopen van busreisjes via de supermarkten. In 1983 werden deze activiteiten gebundeld in D-Reizen, dat intussen zo'n 180 winkels heeft in het land en meer dan duizend werknemers. Door de opmars van direct boeken via internet staan de winstmarges van reisbureaus onder druk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Back to top